شناسهٔ خبر: 50624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نظام گزینش کشور در اداره کل راه و شهرسازی کرمان

جلسه دوره آموزشی اشنایی با نظام گزینش کشور در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کرمان،در ابتدای این جلسه که با حضور بیش از۱۰۰ نفر از کارکنان اداره کل برگزار شد،بلوردی،مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با تأکید بر آگاهی کارکنان و مدیران راه و شهرسازی در حوزه‌ی گزینش گفت: هنوز افرادی هستند که از اصول، قواعد و قوانین گزینش مطلع نیستند و گاهی ضرر می‌کنند.

وی با بیان این‌که گزینش تنها نهادی است که همواره کارکنان را همراهی می‌کند، گفت: گزینش در بدو ورود نیروها، در تغییر وضعیت قرادادی به پیمانی، پیمانی به رسمیِ آزمایشی و رسمیِ آزمایشی به رسمیِ قطعی و در مقاطعی که افراد پست می‌گیرند، همراه نیروهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان حداکثر تلاش گزینش را جذب افراد دانست، اما در عین حال گفت: اما بالاخره گاهی علی‌رغم تذکراتی که به فرد داده می‌شود، امکان همکاری وجود ندارد و اشکالی هم ندارد؛ بالاخره سازمان‌ها باید جایی برای اصلاح نیروهای خود داشته باشند.

بلوردی هم‌چنین آگاهی دادن به نیروها را اقدامی مؤثر و مفید دانست و گفت: در این زمینه همکاران زیادی علاقه‌مند به حضور در این  دوره ها هستند.

داریوش آسترکی رئیس هسته گزینش وزارت راه و شهرسازی نیز در این دوره آموزشی گفت: با مجوز سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور و اداره امور استخدامی کشور که به همه‌ی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، تمام همکاران و مدیران را از آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانین مربوط به گزینش مطلع می‌کنیم.

وی افزود: آنچه مهم است، این است همکاران بدانند در گزینش قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل داریم و کاملاً قوانین و مقررات رعایت می‌شود.

استرگی تأکید کرد: گزینش‌ها از هرگونه سلیقه‌گرایی به‌دور هستند و در چارچوب قانون صورت می‌گیرند.

وی مهمترین بحث گزینش را منبع انسانی نوآور، مبتکر و خلاق خواند و افزود: سرمایه های زیادی بابت ورودی و گزینش منابع انسانی در همه سازمانها انجام می شود که همه این سرمایه ها باعث استخدام نیروهای خوب در سازمانها میشوند.

آسترکی : با اشاره به خصوصیات افراد گزینش شده یاد آور شد: افراد گزینش کننده  باید افرادی باشند که  تنگ نظر و تند خو نباشند.

در این دوره کارکنان اداره کل راه و شهرسازی کرمان با  تاریخچه تشکیل گزینش به دستور امام خمینی (ره) ، قانون گزینش کشور ، ترکیب اعضای هیات گزینش ، وظایف هیاتهای مرکزی گزینش و مشخصات گزینشگر آشنا شده و از ضوابط انتخاب فرد اصلح برای خدمت در دستگاه های اجرایی اطلاع حاصل کردند./

 

نظر شما