شناسهٔ خبر: 50640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقصان محمدی مطرح کرد؛

تشریح تمهیدات نوروزی راه و شهرسازی استان یزد/ توجه به جهانی شدن یزد در برنامه‌های نوروز ۹۷/ اصلاح وضعیت تاکسی‌های فرودگاه شهید صدوقی یزد

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به ثبت یزد در میراث جهانی یونسکو گفت: استان یزد آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را دارد و همه دستگاه‌های ذیربط با حضور در جلسات کمیته حمل و نقل و خدمات سفر استان، برنامه‌ها و راهکار‌های خود را برای میزبانی از مسافران نورزی و داشتن سفری ایمن در استان یزد ارائه داده اند که در این راستا اصلاح وضعیت تاکسی‌های فرودگاه شهید صدوقی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: استان یزد در تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان یزد مانند ارگان‌های دیگر تسهیلات و برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام می‌دهد تا مسافران خاطره‌ای خوش از سفر به یزد داشته باشند.

وی با اشاره به جهانی شدن یزد و لزوم توجه بیشتر به موضوع گردشگری و مسافرپذیری یزد، تصریح کرد: یزد از دیرباز با توجه به قرار داشتن در مرکز جغرافیایی کشور و دارا بودن تاریخی غنی در پهنه کویر ایران همواره مورد توجه هموطنان بوده و این استان همواره یکی از مقصدهای گردشگری نامیده شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: اکنون نیز با توجه به ثبت این شهر کهن در میراث جهانی یونسکو، یزد اهمیت بیشتری برای گردشگران پیدا کرده که قطعا نوروز امسال شاهد حضور چشمگیر مسافران در این استان خواهیم بود.

وی افزود: استان یزد آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را دارد و همه دستگاه‌های ذیربط با حضور در جلسات کمیته حمل و نقل و خدمات سفر استان، برنامه‌ها و راهکار‌های خود را برای میزبانی از مسافران نورزی و داشتن سفری ایمن در استان یزد ارائه داده اند.

نقصان محمدی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر استان جلسات متعددی برگزار کرده، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان اهتمام دارند تا یزد میزبان خوبی برای مسافران عزیز باشد و در همین راستا ورودی‌های شهر یزد زیباسازی شده و اکیپ‌های استقبال از مسافران نوروزی مستقر شده اند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد درباره اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی شهر جهت پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی سفر‌های نوروزی تابلو‌ها و علائم مورد بررسی و در صورت لزوم بازسازی قرار گرفته اند و اگر در نقاطی از محور‌های مواصلاتی به علائم جدیدی نیاز بوده نصب شده است، همچنین با همکاری راهنمایی و رانندگی مبادی پرخطر استان شناسایی شده اند و علاوه بر تابلو‌های موجود، علائم و پرچم‌های جدید نیز در این نقاط نصب خواهد شد.

وی در خصوص مصوبات کمیته حمل و نقل و خدمات سفر استان یزد بیان کرد: اصلاح وضعیت تاکسی‌های فرودگاه در دستور کار قرار گرفته و قبل از شروع سفر‌های نوروزی، تعیین تکلیف و ساماندهی می‌شوند تا بتوانند خدمات مناسبی به مسافرین نوروزی ارائه دهند.

نقصان محمدی تاکید کرد: استقرار حدود ۲۰ اکیپ امداد خودرو در جاده‌های سطح استان به صورت ۲۴ ساعته، افزایش ۵۰ درصدی خدمات هلال احمر نسبت به سال گذشته نیز از جمله تسهیلاتی است که به صورت امدادی به مسافران نوروزی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات رفاهی مناسب در راه‌ها افزود: هر کدام از دستگاه‌ها کشیک‌های نوروزی خود را دارند و در ایام عید به صورت مستمر از مجتمع‌های بین راهی به خصوص مجتمع‌های بین راهی مهریز- انار و نائین- یزد بازدید صورت می‌گیرد تا خدمات‌رسانی به مسافران به صورت مطلوب انجام شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان یزد درباره دیگر تمهیدات این اداره‌کل برای سفرهای نوروزی گفت: ایجاد مسیر ویژه گردشگری، اصلاح وضعیت میدان راه‌آهن با همکاری شهرداری یزد، استقبال نوروزی در اولین پرواز بعد از سال تحویل توسط فرودگاه یزد و سازمان میراث فرهنگی، ساماندهی کمپ‌های گردشگری و آماده باش هلال احمر و اورژانس از دیگر تمهیدات ستاد سفر استان است که برای میزبانی هرچه بهتر مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین چند ایستگاه صلواتی با حضور اکیپ‌های پلیس راه استان یزد به صورت شبانه روزی توسط سازمان راهداری در ۵ نقطه استان مستقر می‌شود که علاوه بر ارائه خدمات اولیه به مسافران می‌تواند مکانی موقتی برای استراحت آن‌ها باشد. 

نقصان محمدی در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اسکان مسافران نوروزی، با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده میان دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهاد‌های استان بیان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، شهرداری‌های استان و دیگر نهاد‌های ذیربط همگی همدل شده اند تا کمک کنند اسکان مسافران نوروزی به خوبی انجام شود و آن‌ها با خاطره‌ای خوش از یزد خارج شوند.

وی با اشاره به اقداماتی که برای ایمن‌سازی راه‌های استان انجام شده، اظهار کرد: امیدواریم هموطنان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تا با حادثه کمتری در راه‌های کشور مواجه باشیم.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان یزد ابراز امیدواری کرد که مسافران نوروزی سفری شاد، ایمن و به دور از حادثه و تلخی داشته باشند و استان یزد به شایستگی نوروزی خاطره انگیز را برای هموطنان به یادگار گذارد.

نظر شما