شناسهٔ خبر: 50653 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل عمران و توسعه فرودگاه ها خبر داد:

افزايش ۲۵ درصدی ظرفيت اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد بدون صرف هزينه مالی

محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه ها از اجرای موفقیت آمیز طرح استفاده از سیستم "پوش بک" برای افزایش ظرفیت اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد و اضافه شدن ۱۰ موقعیت پارک (افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محمدرضا زحمتكشان درباره این طرح توضیح داد: از چند ماه پیش مدیریت اپرون در فرودگاه ها را دربرنامه قرار دادیم كه بتوانیم از فرصت ورود هواپیماهای با رده عملیاتی C به ناوگان حمل و نقل هوایی برای افزایش ظرفیت اپرون استفاده كنیم. در این راستا در جایگاه های شمالی اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد به جای خط كشی خودگردش از  پوش بك (استفاده از خودروهای یدك كش) بهره بردیم.

مدیركل عمران و توسعه فرودگاه ها افزود: استفاده از طرح" پوش بك" ظرفیت جایگاه ها را دو برابر می كند و ما توانسته ایم با همین روش ۱۰ موقعیت پارك هواپیما را به اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد اضافه كنیم و به ۴۹ پوزیشن پارك برسانیم.

وی گفت: اجرای این طرح در اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد موفقیت آمیز بوده و در سال ۹۷ در اپرون غربی نیز عملیاتی خواهد شد.

به گفته زحمتكشان، این طرح در فرودگاه مهرآباد با دریافت آمار پروازهای سه ساله این فرودگاه و شناسایی رده های هواپیماهای استفاده كننده از جایگاه های اپرون انجام شده است و سال آتی چنین مطالعاتی درباره سایر فرودگاه ها انجام می شود.

وی افزود: از جمله ویژگی های اجرای این طرح می توان به كاهش تاخیرهای پروازهای ورودی ناشی از وجود نداشتن موقعیت پارك هواپیما، هماهنگی بیشتر جایگاه های تخصیص یافته با رده عملیات پروازی فرودگاه، برطرف كردن گره های ترافیكی و افزایش درآمد شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اشاره كرد.

زحمتكشان گفت: اجرای این طرح در اپرون شرقی مهرآباد ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان و سالانه هفت میلیارد تومان درآمدزایی را محقق كرده است./

نظر شما