شناسهٔ خبر: 50658 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

امیری خبر داد:

طرح راه آهن کرمانشاه آماده بهره برداری است/ ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه به طور ۱۰۰ درصد تکمیل است

بازديد معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: باتوجه به بازدیدی که اکنون از طرح راه آهن کرمانشاه داشتیم، این طرح به طور کامل تکمیل شده و اکنون آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسینعلی امیری در جریان بازدید از طرح راه آهن کرمانشاه در معیت استاندار و مسئولان استان، افزود: باتوجه به علاقه رئیس جمهوری به کرمانشاه بنا براین است که راه آهن استان با حضور دکتر روحانی افتتاح شود. 

وی اظهار کرد: البته باتوجه به تراکم کاری رئیس جمهوری، زمان دقیق حضور دکتر روحانی در کرمانشاه برای حضور در مراسم افتتاح طرح راه آهن مشخص نیست.
استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این بازدید گفت: ساختمان ایستگاه راه آهن کرمانشاه و ایستگاه آن به طور ۱۰۰ درصد تکمیل و آماده افتتاح است.

هوشنگ بازوند درباره زمان دقیق افتتاح این طرح و بهره برداری از راه آهن و آغاز حرکت قطار‌ها نیز گفت: این موضوع هفته آینده اعلام می‌شود.

استاندار کرمانشاه همچنین در پاسخ به سوال ایرنا درباره وعده‌های که پیشتر برای جذب نیرو‌های بومی در راه آهن کرمانشاه داده بود نیز گفت: ۱۰۰ درصد نیرو‌های مورد نیاز راه آهن کرمانشاه از خود استان جذب می‌شود.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری صبح پنجشنبه به منظور بازدید از راه آهن، بازدید از قطار شهری، شرکت در همایش کانون وکلا و بررسی آخرین وضعیت زلزله زدگان، وارد استان کرمانشاه شد.

طـرح راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر مشتمل بر محور‌های اراک (سمنگان) - کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول ۷۵ کیلومتر می‌باشد.

مسیر راه‌آهن مورد مطالعه از ایستگاه سمنگان (نزدیک اراک) شروع و ضمن عبور از حوالی شهر‌های ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب و قصرشیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی شده و از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه ختم می‌شود.

همچنین تعداد ۱۳ ایستگاه شامل ایستگاه‌های سمنگان، حک، جلایر، زنگنه، ملایر، کهریز، شادمانه، فیروزآباد، زاگرس، گاماسیاب، بیستون، کرمانشاه قدیم و کرمانشاه جدید در این مسیر در نظر گرفته شده است.

گفته می‌شود تاکنون برای اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۱ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است.

نظر شما