شناسهٔ خبر: 50690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان شمالی اعلام کرد:

تشدید نظارت بر خدمات جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در خراسان شمالی/ دارندگان تابلوهای غیرمجاز در جاده‌ها برای دریافت مجوز اقدام کنند

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش شمار سفرهای نوروزی، نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی به مسافران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی و عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری تشدید می‌شود، در حالیکه به گفته وی دارندگان تابلوهای غیرمجاز در جاده‌ها برای دریافت مجوز اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در طرح نوروزی با تخلف‌های احتمالی به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: به منظور ارتقای سطح خدمات، برخورد با متخلفان در عرصه حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در صورت انعکاس شکایت و تخلف از شرکت‌های مسافربری و یا رانندگان، بلافاصله برخورد قانونی اعمال و ضوابط حاکم بر بخش حمل‌ونقل بدون اغماض اعمال می‌شود.

بدیعی مقدم افزود: به منظور ارتقای کیفی سطح خدمات به مسافران نوروزی، گشت‌های مشترک توسط ارگان‌های مختلف ذی‌ربط راه‌اندازی شده است و عملکرد در این زمینه رصد و کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این گشت‌های مشترک، تیم نظارتی شامل نمایندگان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و تشکل‌های صنفی استان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری برون‌شهری و شرکت‌های مسافربری بازدید می‌کنند.

بدیعی مقدم عنوان کرد: توقف در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، رعایت بهداشت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری و اطلاع‌رسانی لازم به مسافران از جمله شاخص‌ها برای ارزیابی سطح خدمات به مسافران است و ارائه این خدمات از حقوق مسافران به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مسافران و شهروندان درخواست کرد هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق سامانه پیام کوتاه این اداره کل به شماره ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۹۰۸۰۰ منعکس کنند.

همچنین بدیعی مقدم اظهار کرد: دارندگان تابلوهای غیرمجاز در جاده‌های استان برای تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به این اداره کل مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با اجرای طرح شناسایی تابلوهای غیرمجاز تا پایان ماه جاری، نسبت به جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز اقدام می‌شود.

وی گفت: مالکان تابلوهای غیرمجاز برای تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز نصب تابلوها را دریافت کنند.

بدیعی مقدم گفت: این اداره کل بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سازمان متبوع برای نصب ۱۷ تابلو تبلیغاتی با مساحت کلی ۱۰۲۰ مترمربع مجوز داده است که این تابلوها در حاشیه محورهای بجنورد- شیروان، شیروان – فاروج، بجنورد – آشخانه و بجنورد – اسفراین نصب شده است.

وی گفت: حدود ۴۵۰ مترمربع سطح تابلو در پیشانی تبلیغاتی سه دستگاه پل‌های عابر پیاده نصب شده در سطح محورهای استان پیش‌بینی شده که در حال حاضر تبلیغات پیشانی دو دستگاه شامل: پل عابر پیاده مقابل پارک بابا امان، پل عابر پیاده ابتدای محور بجنورد-اسفراین آماده بهره‌برداری می‌باشد و در آینده نزدیک، پیشانی تبلیغاتی پل عابر پیاده مقابل پلیس‌راه شیروان، در سطح محور نیز ایجاد می‌شود.

بدیعی مقدم گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا استفاده از پیشانی تبلیغاتی یک دستگاه پل عابر پیاده با مالکیت این اداره کل بر روی رودخانه روستای درکش را به بخش خصوصی و یا کانون‌های آگهی و تبلیغاتی واگذار کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: نصب هرگونه بنر در حاشیه محورهای استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: اشخاص به علت آشنا نبودن با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها، به ‌صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوها به‌صورت غیرمجاز کرده‌اند که این امر سبب ایجاد اختلال در ایمنی و ترافیک و بروز مشکلاتی در تردد جاده‌ای و وقوع سوانح رانندگی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تأکید کرد: مطابق تبصره ۲ ماده ۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن مصوب سال ۷۹، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های قانونی کشور صرفاً با مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و در استان‌ها توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میسر است و در صورت عدم رعایت این ضوابط با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

نظر شما