شناسهٔ خبر: 50703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه عید نوروز انجام شد:

اجرای طرح ضربتی کنترل ناوگان مسافربری در همدان

نظارت ناوگان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح ضربتی کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی هدف از اجرای این طرح را شناسایی وضعیت موجود بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در محورهای همدان عنوان کرد و گفت: با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بر سلامت فنی ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل عمومی مسافربری قبل از آغاز سفرهای نوروزی برای اطمینان از آمادگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی با هماهنگی پلیس‌راه راهور ناجا، طرح کنترل و نظارت پرتردد ناوگان اتوبوسی جاده‌ای به شکل شبانه‌روزی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در پلیس‌راه همدان-کرمانشاه اجرایی شد، افزود: طرح ضربتی کنترل ناوگان مسافربری به شکل همزمان در سراسر کشور نیز در ۱۰ پاسگاه پلیس‌راه (گلوگاه‌های مهم شبکه بین‌شهری) انجام شد.

رودباری ادامه داد: در این طرح دو روزه ۱۲ نفر از نیروهای آموزش‌دیده اداره کل با هماهنگی قرارگاه پلیس‌راه استان به شکل شبانه‌روزی در پاسگاه پلیس‌راه تعیین شده استان حضور یافته و نسبت به کنترل ناوگان مسافربری اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در آستانه عید نوروز انجام شد، بیان کرد: نیروهای راهداری با لباس فرم در این پایگاه مستقر شده و کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری، کنترل تکمیل بودن اسناد حمل (راننده-ناوگان-شرکت)، کنترل عدم بارگیری بار غیرمتعارف در قسمت بار اتوبوس‌ها، کنترل نصب بودن سامانه سپهتن و آماده به کار بودن آن و کنترل چکش‌های ایمنی منصوب داخل اتوبوس‌ها را بررسی کردند.

مدیرکل راهداری استان همدان گفت: همه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری که از این گلوگاه عبور کردند از نظر فنی و ایمنی مورد بازرسی قرار گرفتند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: امید است با تلاشی که از سوی متولیان ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال انجام است در تأمین ایمنی سفر و مسافر در طرح سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۷ بیش از گذشته کوشا و سهیم باشیم.

نظر شما