شناسهٔ خبر: 50743 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۱ ماه امسال صورت گرفت:

حمل بیش از ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار تن کالا از استان زنجان

کامیون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار تن کالا از استان زنجان و توسط ناوگان باری استان حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: این حجم کالا توسط بیش از ۴،۵۲۹ هزار دستگاه ناوگان باری صورت پذیرفته است و در جهت جلوگیری از فرار بار، حمل‌ونقل کالای استان تحت صحابت بارنامه، انجام گشت‌های مشترک با پلیس‌راه، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، بازدیدهای مستمر و  در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: خاک معدنی، سیمان، سیلیس، گازوئیل، گندم، میلگرد، سنگ‌آهن و انواع بنزین، شمش آهن و چوب عمده بارهایی است که طی ۱۱ ماهه سال جاری از طریق ناوگان جاده‌ای جابجا شده است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه متوسط عمر ناوگان باری استان ۱۶/۳۵ سال است، گفت: ۶،۹۴۱ نفر راننده در بخش باری استان فعال هستند.

وی یادآور شد: به‌منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور و در جهت تقویت نوسازی ناوگان و بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از سال آینده محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شد به طوری که در سال ۹۷ ضمن جلوگیری از صدور بارنامه برای کامیون‌های بالای ۵۰ سال، از تردد آن‌ها نیز ممانعت می‌شود.

نظر شما