شناسهٔ خبر: 50746 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل اسبق ایران ایر اعلام کرد:

اندیشه آخوندی در حفظ و بازآفرینی«هما» یک درس مدیریتی بود/ اجرای اندیشه‌های آخوندی در وزارت راه به نفع صنعت حمل و نقل است

سید حسن شفتی یک کارشناس ارشد صنعت هوانوردی گفت: وزیر راه و شهرسازی اقدام‌های بسیاری برای نوسازی ناوگان هوایی کشور انجام داده و صنعت هوانوردی به خدمات وی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا «سید حسن شفتی» که از وی به عنوان پدر صنعت حمل و نقل هوایی مدرن ایران نیز یاد می شود، اعلام کرد: ایران از نظر موقعیت صنعت هوانوردی جهان از ویژگی های خاصی برخوردار است و این مساله می‌طلبد که صنعت حمل و نقل هوایی ایران بیش از پیش توسعه یابد.

وی درباره اقدام های آخوندی در صنعت حمل و نقل هوایی در پنج سال گذشته اظهار داشت: وی از زمان حضور در وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد و مخالفت افراد مختلفی از جمله من رو به رو بود زیرا نارضایتی از وضعیت اقتصادی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به عنوان مادر صنعت هوانوردی کشور به‌ اندازه ای بود که کارشناسان معتقد بودند این شرکت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیر عامل اسبق ایران ایر توضیح داد: با این حال، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای دولت یازدهم در برابر نظرات کارشناسان ایستاد و علاوه بر مخالفت با فروش «هما»، ابراز داشت که آن را بازآفرینی می‌کند و این کار مهم را کلید زد.

وی یادآور شد: طی پنج سال گذشته شاهد بازآفرینی ساختارهای مالی هما به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار در صنعت حمل و نقل هوایی کشور بودیم و انتظار می رود این شرکت به جایگاه واقعی خود در صنعت هوایی منطقه دست پیدا کند.

شفتی خاطرنشان کرد: این اقدام آخوندی یک درس مدیریتی زیبا و دل‌نشین بود و معتقدم این ‌گونه تصمیمات بر مبنای پایه و اساس اتخاذ شده است، لذا با صراحت اعلام می‌کنم عملکرد عباس آخوندی بسیار خوب بوده است و امیدوارم در این صنعت باقی بماند.

شفتی تصریح کرد: به ‌عنوان کسی که از جزئیات رویدادهای صنعت هوایی مطلع هستم، اعلام می کنم که حضور وی در وزارت راه و شهرسازی با توجه به اندیشه های بسیار مطلوبی که دارد، به نفع صنعت حمل و نقل کشور است.

وی در عین حال اظهار داشت: آخوندی دیدگاه هایی هم دارد که باید مورد چالش قرار گیرد که البته تجربه نشان داد هرگاه که دیدگاه های وی مورد نقد قرار گرفته، وی با روی گشاده نقدهای وارده را پذیرفته است.

مدیرعامل اسبق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اوضاع نابسامان اقتصادی ایران ایر «هما» در سنوات گذشته و غلبه این شرکت بر مشکلات با تلاش های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دارای بنیان‌ قوی و محکم با کارکنانی متعهد و وفادار است و در میان مردم نیز محبوبیت ویژه ای دارد. 

شفتی ابراز داشت: من حضور عباس آخوندی را برای صنعت هواپیمایی کشور در این برهه حساس، ضروری می دانم و امیدوارم که بتواند همچنان در حوزه حمل‌ و نقل هوایی ارایه خدمت کند.

این پیشکسوت صنعت حمل و نقل در عین حال تاکید کرد: مردم انتظارات بسیاری از صنعت هوانوردی کشور دارند که دولت باید پاسخگوی این انتظارات و خواسته ها باشد زیرا مردم ایران لیاقت خدمات با کیفیت و بهتری را دارند.

 درخواست استیضاح عباس آخوندی که از ابتدای دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر راه و شهرسازی مشغول به فعالیت است، هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد؛ جلسه بررسی این استیضاح روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه برگزار می شود.

نوسازی ناوگان هوایی کشور یکی از برنامه های آخوندی برای کسب رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی بوده است و از این رو پس از اجرای برجام و رفع محدودیت از صنعت هوانوردی، هواپیمایی جمهوری اسلامی قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما از شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر ایتالیا را نهایی کرد که تعدادی از این هواپیماها وارد ناوگان هوایی کشور شده است./

نظر شما