شناسهٔ خبر: 50753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران:

طرح ضربتی کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی مسافری اجرا شد

نظارت ناوگان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از اجرایی شدن طرح ضربتی کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مجیدرضا نصراله‌نژاد هدف از اجرای این طرح را شناسایی وضعیت موجود بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در محورهای استان تهران عنوان کرد و گفت: با توجه به در پیش رو بودن ایام سال نو و افزایش مسافرت‌های برون‌شهری و ضرورت کنترل و نظارت بر سلامت فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری بمنظور افزایش ضریب ایمنی و سلامت سفر هموطنان عزیز با هماهنگی پلیس راهور ناجا، طرح کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان مسافری عمومی به شکل شبانه‌روزی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت کنترل دروازه‌ای در محل پاسگاه‌های پلیس‌راه تهران-آبعلی و تهران-قم اجرایی شد، افزود: طرح کنترل ضربتی ناوگان عمومی مسافری به مناسبت در پیشرو بودن طرح سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۷ در ۸ استان شامل (تهران، زنجان، سمنان، فارس، خراسان شمالی، قم، یزد و همدان) و ۱۰ پاسگاه پلیس‌راه مهم و حساس آغاز شد. در این طرح دو پاسگاه آزادراه تهران-قم و پاسگاه تهران-آبعلی در استان تهران مشمول این طرح شد که اداره ایمنی و ترافیک، اداره حمل‌ونقل مسافر، ادارات ری، شمیرانات، پردیس، دماوند، رباط‌کریم و ورامین به نمایندگی از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با افسران پلیس‌راه و کارشناسان دفتر ایمنی و ترافیک سازمان متبوع وظیفه اجرای طرح را داشتند.

نصراله‌نژاد ادامه داد: در این طرح دو روزه که به منظور کنترل سلامت فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت کریدوری به مدت ۲ شبانه‌روز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۵ و ۱۶ اسفند ۹۶ با همکاری بیش ۱۰ نفر از مسئولین و کارشناسان آموزش‌دیده این اداره کل با هماهنگی قرارگاه پلیس‌راه استان به شکل شبانه‌روزی در پاسگاه‌های پلیس‌راه تعیین شده استان حضور یافته و نسبت به کنترل ناوگان مسافربری اقدام نمودند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌ای دارد، بیان کرد: نیروهای راهداری با لباس فرم و با همکاری عوامل پلیس‌راه در پاسگاه‌های از پیش تعیین شده مستقر و با تکمیل فرم گزارش طرح کنترل و نظارت ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای دستگاه‌های عبوری و کنترل تکمیل بودن اسناد حمل (راننده-ناوگان-شرکت)، کنترل عدم بارگیری بار غیرمتعارف در قسمت بار اتوبوس‌ها، کنترل نصب بودن سامانه سپهتن و آماده به کار بودن آن، کنترل وضعیت لاستیک‌ها، کنترل عملکرد صحیح چراغ‌ها، کنترل چکش‌های ایمنی منصوب داخل اتوبوس‌ها و ... را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: گزارشات حاصله پس از تکمیل، جهت بررسی لازم به دفتر ایمنی و ترافیک این اداره کل ارجاع و سپس برای اعمال جرائم برای شرکت‌ها و رانندگان دارای تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع می‌گردد.

این مسئول با بیان این که طرح‌های آتی کنترل ضربتی ناوگان عمومی مسافری در پاسگاه‌های مشخص شده بصورت کنترل دروازه‌ای و در پایانه‌های مسافری بصورت کنترل از مبدأ در تمام ایام نوروز اجرا می‌گردد، افزود: امید است با تلاشی که از سوی متولیان ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال انجام است در تأمین ایمنی سفر و مسافر در طرح سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۷ بیش از گذشته کوشا و سهیم باشیم.

نظر شما