شناسهٔ خبر: 50791 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی تشريح كرد:

آخرين وضعيت سقوط جت شخصی تركيه‌ در مسیر شارجه- استانبول در فضای ایران/ هواپیمای سانحه‌دیده از نوع بمباردیه بود/ تعداد مسافران کمتر از ۱۰ نفر

سقوط یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و طبق تأیید مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی، این جت شخصی در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی، بعد از ظهر امروز یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و شواهد حکایت از سقوط هواپیما در حوالی شهرکرد دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری زمان سقوط جت شخصی ترکیه ای اطراف منطقه جرجستان شهرکرد را حدود ۴۵ دقیقه پیش (ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه) اعلام کرد.

رضا جعفرزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: هواپیمای سانحه دیده ترکیه‌ای جت شخصی بود که از شارجه امارات عازم استانبول ترکیه بود.

جعفرزاده افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی این حادثه است.

این جت شخصی از نوع بمباردیه سری سی ساخت کانادا بود که رجیستر آن در ترکیه صورت گرفته است.

هواپیمای سانحه‌دیده ترکیه‌ای از نوع بمباردیه و درخواست کاهش ارتفاع داده بود/ تعداد مسافران کمتر از ۱۰ نفر

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی آخرین جزئیات سانحه سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای در فضای ایران که از شارجه عازم استانبول بود، را تشریح کرد.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین جزئیات سانحه سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای در ایران توضیح داد: این جت شخصی مربوط به کشور ترکیه بوده است که  از شارجه به سمت استانبول پرواز می‌کرد، اما حین عبور از فضای کشور ایران از رادار خارج شد و در حوالی منطقه اردل ناقان شهرکرد سقوط کرد.

وی ادامه داد: این هواپیمای جت شخصی که عازم استانبول بود، پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج می‌شود که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت، اما هواپیما از رادار خارج شده و سقوط کرد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با بیان اینکه این سانحه در منطقه اردل ناقان در شهر کرد، رخ داده است، گفت: هواپیما در حال سوخت است و گروه تجسس و نجات به سمت محل سانحه اعزام شدند.

وی درباره رجیستر و نوع هواپیمای سانحه دیده گفت:‌ این هواپیما از نوع بمباردیه CL۶۰ با رجیستر کشور ترکیه است.

وی گفت:‌ بسته به دیزاین (طراحی) کاکپیت (بدنه) هواپیما ظرفیت این هواپیماها متفاوت است، اما معمولا کمتر از ۱۰ نفر ظرفیت دارد.

به گزارش فارس، بعد از ظهر امروز یک فروند هواپیمای بمباردیه (جت شخصی) با مالکیت ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، در حوالی شهر کرد سقوط کرد که ظاهرا همه مسافران و گروه پروازی آن جان باختند.

نظر شما