شناسهٔ خبر: 5081 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

استقبال مردم برای خرید بلیت‌ قطارهای نوروزی کم نشده‌است/ فروش ۷۰ درصد بلیت‌های نوروزی شرکت سفیر ریل آسیا

مراسم هفته حمل و نقل در راه آهن مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا از تکمیل شدن ظرفیت قطارهای نوروزی این شرکت در چهار روز نخست سال ۹۴ خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ درصد ظرفیت بلیت شرکت سفیر ریل آسیا برای ایام تعطیلات ابتدای سال آینده فروش رفته است.

محمد خان‌احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت قطارهای نوروز ۹۴ در چهار روز نخست تکمیل شده است، گفت: پیش از این هموطنان‌مان عادت کرده بودند که هر سال اواخر بهمن‌ها برای خرید بلیت قطارهای نوروزی اقدام کنند این در حالی است که پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی ابتدای بهمن‌ماه اعلام شد. تاکنون ۷۰ درصد ظرفیت بلیت شرکت سفیر ریل آسیا فروخته شده است و احتمالا تا شروع تعطیلات بخش دیگری از ظرفیت‌های باقی مانده ناوگان مسافری به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: در واقع امسال استقبال مردم برای خرید بلیت‌ قطار کم نشده است بلکه به طور متناوب و به تدریج اقدام به خرید آن کرده‌اند. سال‌های گذشته ۵۰ درصد ظرفیت در ۲ روز نخست فروخته می‌شد اما امسال فروش بلیت نسبت به سال‌های قبل روند روان‌تری داشت.

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا یادآور شد: هنوز برنامه‌ریزی بلندمدت میان مردم ما رواج نیافته است و به زمان نیاز دارد در حالی که در سیستم‌های دیگر افراد بر اساس برنامه‌ریزی طولانی مدت بلیت ۶ ماه دیگر مقصد مورد نظر خود را خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا با بیان اینکه اگر امسال اطلاع‌رسانی جامع‌تر و کامل‌تر بود، قطعا ضرایب اشغال قطارها بیش از این اعداد می‌شد. درباره ظرفیت‌‌ بلیت موجود این شرکت برای ایام مختلف نوروز ۹۴ را به شرح زیر تشریح کرد:

محور

ضریب اشغال شده

روز‌های ظرفیت‌دار

تهران – مشهد

۷۰ درصد

از ۷ فروردین‌ماه به بعد

تهران – جنوب

۴۰ درصد

از ۵ فروردین‌ماه به بعد

تهران - شیراز

۹۰ درصد

از ۱۲ فروردین‌ماه به بعد

تهران - کرمان

۹۰ درصد

از ۹ فروردین‌ماه به بعد

تهران – بندرعباس

۹۰ درصد

از ۱۲ فروردین‌ماه به بعد

تهران - تبریز

۷۰ درصد

از ۱۱ فروردین‌ماه به بعد

قزوین – مشهد

۸۰ درصد

از ۹ فروردین‌ماه به بعد

اهواز – مشهد

۱۰۰ درصد

ندارد

قم – مشهد

۴۰ درصد

از ۴ فروردین‌ماه به بعد

اصفهان – مشهد

۸۰ درصد

از ۹ فروردین‌ماه به بعد

بندرعباس – مشهد

۱۰۰ درصد

ندارد

کرمان – مشهد

۶۰ درصد

از ۴ فروردین‌ماه به بعد

یزد – مشهد

۸۵ درصد

از ۱۱ فروردین‌ماه به بعد

ساری – مشهد

۹۰ درصد

از ۱۰ فروردین‌ماه به بعد

10 شرکت ریلی خصوصی همچون وانیا ریل٬ مهتاب سیر جم٬ راه آهن شرقی بنیاد٬ نورالرضا اصفهان٬ ریل ترابر سبا و  ریل سیر کوثر عضو شرکت سفیر ریل آسیا هستند./

نظر شما