شناسهٔ خبر: 50821 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی:

قرارداد تامین مالی و تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن تهران- همدان- سنندج به زودی امضا می‌شود

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: صبح امروز جلسه نهایی در خصوص انعقاد قرارداد تامین مالی و تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن تهران- همدان- سنندج با یک شرکت چینی برگزار شد و به زودی به امضای طرفین می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با اعلام این خبر گفت:‌  بعد از انعقاد و تفاهم‌نامه، طی جلسات متعدد این قرارداد در کارگروه‌های فنی بررسی شده است و با توافق بر سر مفاد قرارداد از سوی طرفین به زودی به امضا می‌رسد.

خادمی با اشاره به اتصال همدان به شبکه ریلی در سالجاری عنوان کرد: همزمان با روز افتتاح، ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- سنندج نیز آغاز شد و پروژه با استفاده از ظرفیت‌ حداکثری منابع تخصیص یافته در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان مذاکره و برنامه تامین مالی پروژه و اجرای عملیات باقیمانده و تکمیل این خط ریلی در دست اجام بود که به زودی شاهد انعقاد این قرارداد هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی این قرارداد را شامل اجرای زیرسازی، روسازی، ساختمان ایستگاه‌‌ها و علایم ارتباطات دانست و افزود:‌  در این همکاری علاوه بر تکمیل محور تهران- همدان- سنندج احداث محور همدان- همد ان و سنندج- سنندج نیز بر عهده طرف چینی است.

وی افزود: در راستای رفاه حال شهرندان و سهولت دسترسی به شبکه ریلی ایستگاه راه‌آهن شهر همدان و سنندج به داخل شهر منتقل می‌شود بنابراین احداث خط ریلی همدان- همدان به طول ۱۲ کیلومتر و سنندج- سنندج به طول ۴۲ کیلومتر نیز در این قرارداد لحاظ شده است.

در این جلسه نماینده شرکت چینی از این همکاری ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ ما تمام توان خود را برای اتمام به موقع این پروژه به کار می‌گیریم و امیدوارم این همکاری  در پروژه‌های دیگر  ادامه پیدا کند.

نظر شما