شناسهٔ خبر: 50826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

امضا قرارداد مشارکت در ساخت آزادراه کنارگذر شرقی سیرجان به طول ۵۹ کیلومتر

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از امضاء قرارداد مشارکت در ساخت پروژه آزادراه کنارگذر شرقی سیرجان به طول ۵۹ کیلومتر به ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی این آزادراه را بخش مهمی از کریدور شمال- جنوب کشور دانست و گفت: این کنارگذر بخشی از آزادراه بندرعباس- تهران به طول ۵۹ کیلومتر است که با سه خط عبور در هر طرف، چهار تقاطع و پنج تبادل طراحی شده است که قرارداد احداث آن روز گذشته به امضاء رسید.

وی احداث این آزادراه را از نظر ترانزیت کالا و مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود: این آزادراه موجب تسهیل سفر از استان‌های مرکزی به شمال و جنوب کشور می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان سرمایه‌گذاری این پروژه را بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت اجرایی می‌شود.

بلوردی با اشاره به اینکه این آزادراه بخش مهمی از کریدور شمال- جنوب کشور است، گفت: پروژه‌های آزادراهی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و از محل عوارض اخذ شده از خودروهای عبوری اصل و سود سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار در طول دوره بهره‌برداری برگشت داده خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل این پروژه ترافیک مسیر بندرعباس - کرمان - تهران و بالعکس به‌طور کامل از طریق کنارگذر شرقی سیرجان (رفت و برگشت) عبور خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر ترافیک عبوری مسیر تهران - بندرعباس و بالعکس بالغ بر ۱۵ هزار وسیله نقلیه در روز است که با توجه به محدودیت‌های محورهای عبوری درون‌شهری در سیرجان اثرات مخربی را بر خیابان‌ها و محورهای داخل شهر گذاشته و با احداث کامل آزادراه بخش عمده ترافیک از این محور عبور خواهد کرد.

گفتنی است در این  مراسم علاوه بر آزادراه کنارگذر شرقی سیرجان، قرار داد احداث ۵ پروژه آزادراهی دیگر نیز شامل آزادراه اردکان-مهریز، آزادراه مشهد –قوچان، لامرد-پارسان، کنارگذر شمالی اراک، قطعه ۶ تبریز –ارومیه نیز به امضاء رسید.

نظر شما