شناسهٔ خبر: 50858 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرد؛

وظیفه وزیر راه نظارت بر فعالیت ایرلاین نیست/ تاكيد بر تاثیر مثبت سیاست‌های آخوندی در صنعت هوایی

هواپیما هما دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ما نباید تصور کنیم که هر سانحه‌ای تنها یک عامل دارد، هر سانحه‌ای که اتفاق می‌افتد ناشی از اختلال در یک سیستم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در راستای سانحه سقوط هواپیمای آسمان، گفت: وظیفه وزیر نظارت بر عملیات و فعالیت ایرلاین نیست، کار وزارت راه‌وشهرسازی سیاست‌گذاری است و بنده معتقد هستم که در دوره وزارت آخوندی سیاست‌های مهم و تأثیرگذاری در پیش گرفته شده است.

حمید غوابش در رابطه سانحه سقوط هواپیمای تهران‌-یاسوج شرکت‌ هواپیمایی آسمان می‌گوید: این سانحه بر اثر اختلال در یک سیستم عملکردی عملیات یک شرکت هواپیمایی شکل می‌گیرد و زنجیره‌های بسیاری را شامل می‌شود که یکی از آن‌ها خلبان است.

وی افزود: ما نبایست تصور کنیم که هر سانحه‌ای تنها یک عامل دارد، هر سانحه‌ای که اتفاق می‌افتاد ناشی از اختلال در یک سیستم است.

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه وقتی سانحه‌ای در یک شرکت‌های هواپیمایی رخ می‌دهد نشان از یک نقص مهم در سیستم عملیات آن شرکت است، بیان کرد: باید این نواقص ریشه‌یابی شوند اما به‌صراحت عنوان می‌کنم که ایمنی در وقوع سانحه، ارتباط مستقیمی با سن هواپیما ندارد.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان این‌که سانحه نیز می‌تواند در هواپیماهای با سن پایین هم رخ دهد، به تين نيوز گفت: دلیل هیچ سانحه‌ای سن ناوگان نیست، عواملی که باعث وقوع سانحه می‌شود روندهای عملیات و تعمیر و نگه‌داری در ایرلاین است به همین جهت اگر این فرایند به خوبی انجام نگیرد جای نگرانی دارد.

او با بیان این‌که آیا فکر می‌کنید تمام هواپیمایی که در خطوط دنیا در حال پرواز هستند با سن پایین هستند؟ بیان کرد: کم‌تر شرکت هواپیمایی در جهان وجود دارد که بتواند هواپیمای با سن زیر ۵ سال را در ناوگان خود داشته باشد چراکه این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است و این سرمایه‌گذاری به مدل تج

نظر شما