شناسهٔ خبر: 50859 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیدکمال‌الدین شهریاری:

مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم/ هما و صنعت هوانوردی به همت آخوندی احیا شد/ فقدان آخوندی در حمل‌ونقل جبران ناپذیر است

سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده مردم در خانه ملت ضمن اعلام مخالفت خود با استیضاح وزیر راه و شهرسازی، مهمترین دستاورد اقتصادی کشور در دوران پسا برجام را عقد قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیماهای نو دانست و افزود: هما که طی چند دهه اخیر به علت فرسودگی و از کار افتادگی ناوگان به یک شرکت بسیار کوچک تبدیل شده بود توسط آخوندی احیا شد.

سید کمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:  می‌توان بزرگترین دستاورد اقتصادی کشور در دوران پسا برجام را می توان، قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری خرید ۲۰۰ فروند هواپیماهای نو دانست که آخوندی با مدیریت، رایزنی و برقراری روابط شده با شرکت ایرباس فرانسه خریداری کرده است.

وی افزود: با وجود آخوندی ناوگان هوایی کشور که بعد از انقلاب با فرسودگی در یک وضعیت اسفناک قرار گرفته بود، مجدد احیا و باعث ایجاد امیدواری در همه دست اندرکاران صنعت هوایی چه دولتی، خصوصی، زمینی و هوایی شد.

نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه زمانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین خط هوایی منطقه به شمار می‌رفت و طی چند دهه اخیر به علت فرسودگی و از کار افتادگی به یک شرکت بسیار کوچک و ناتوان تبدیل شده بود. اما به همت وزیر راه و شهرسازی و همکاران ایشان صنعت هوانوردی با عقد قرارداد‌های خرید هواپیماهای جدید نیز احیا شد.

مدیریت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به قدری مدبرانه بوده است که سیستم حمل‌ونقل کشور حتی در صورت نبود ایشاندر ایام نوروز نیز کارایی خود را از دست نخواهد داد، اگرچه با رفتن آخوندی از این وزارتخانه صنعت حمل‌ونقل در دراز مدت دچار ضایعه‌ای می شود که جبران آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

نظر شما