شناسهٔ خبر: 50877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر خراسان رضوی خبر داد:

نظارت میدانی روزانه از دفاتر و غرفه‌های فعالیت شرکت‌ها در طول طرح نوروزی

اتوبوس رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن ایام طرح نوروزی خدمات سفر استان، به تشریح برخی از برنامه‌های این اداره کل در این ایام پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابوالفضل گنجی افزود: با توجه به آغاز اجرای طرح نوروزی ۱۳۹۷ از تاریخ ۲۳ اسفندماه امسال تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آتی، با محوریت مفاد شیوه‌نامه طرح نوروزی حمل‌ونقل مسافر، نظارت‌های مستمر میدانی را به صورت روزانه از دفاتر و غرفه‌های فعالیت شرکت‌های مسافربری در طول اجرای طرح انجام خواهیم داد.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در تشریح مواردی که شرکت‌های مسافربری ملزم به رعایت آن‌ها هستند، گفت: این شرکت‌ها ملزم به نصب تابلو منشور حقوق مسافر در محلی هستند که در معرض دید عموم مردم باشد و بتوانند به راحتی از حقوق خود اطلاع یابند.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مواد که باید در معرض دید همگان در محل دفاتر و غرفه‌های این شرکت‌های نصب شود، تابلو نرخ نامه بلیت سفر است، البته این نکته نیز باید مدنظر قرار گیرد که تابلوی نرخ نامه هر شرکت باید صرفاً برای مقاصد دارای قرارداد همکاری با رعایت ضوابط شبکه سیر و به صورت اختصاصی آن شرکت تنظیم گردد.

گنجی بر استمرار انجام پیش‌فروش‌ها به روش‌های حضوری و غیرحضوری تأکید کرد و ادامه داد: لیست فروش بلیت تمامی شرکت‌ها باید باز باشد و آن‌ها ملزم به انجام پیش‌فروش خود به روش حضوری و غیرحضوری در طول ایام اجرای طرح نوروزی ۱۳۹۷ هستند، البته این پیش‌فروش‌ها صرفاً به مقاصدی خواهد بود که آن شرکت در خصوص آن‌ها قرارداد همکاری بر مبنای شبکه سیر دارد.

وی تصریح کرد: عاملان فروش بلیت شرکت‌های مسافربری ملزم به چاپ و تسلیم بلیت به مسافران خود، اعم از مقاصد درون و برون استان، در زمان خرید هستند و در کنار این موضوع باید شماره همراه مسافر در زمان خرید در سیستم صدور بلیت شرکت‌های مسافربری درج شود تا امکان مشارکت آن‌ها در طرح نظرسنجی پیامکی فراهم شود.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه مدیرعامل و یا مدیر پاسخگوی شرکت‌های مسافربری در تمامی ساعات فعالیت پایانه برای پاسخگوی به مراجعان حاضر خواهند بود، ادامه داد: همچنین این افراد در تمامی اوقات شبانه‌روز از طریق ارتباط تلفنی باید به صورت کامل در دسترس و آمده پاسخگویی باشند و اینکه مسئول شرکتی در طول این ایام امکان پاسخگویی نداشته باشد، برای ما قابل‌قبول نخواهد بود.

وی در ادامه به نکات دیگری در خصوص کارکنان شرکت‌های مسافربری اشاره کرد و افزود: شرکت‌های مسافربری باید از کارکنان موجه و دارای حسن سابقه با رعایت استفاده از لباس فرم متحدالشکل و الصاق کارت شناسایی آن شرکت استفاده کنند.

نظر شما