شناسهٔ خبر: 50882 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد؛

مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) مهیای استقبال از هموطنان در تعطیلات نوروزی است

بندر امام خمینی تمام امکانات لازم برای بازدید هموطنان از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) طی ایام تعطیلات نوروزی به منظور آشنایی با نقش این مجتمع بندری در زنجیره ی تأمین کالا و بازرگانی کشور ونحوه ارائه خدمات دریایی و بندری در آن مهیا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، حسن خلفی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از چهل پست اسکله در کنار سواحل شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، پهناورترین بندر تجاری کشور به شمار می آید و هر ساله ضمن گشودن دروازه های خود به روی هموطنان در ایام تعطیلات سال نو، آنان را با گوشه ای از خدمات و فعالیت های گسترده و جاری در صنعت حمل و نقل دریایی کشورمان آشنا مـــی کند.

اتخاذ تمهیدات لازم برای بازدید هموطنان

مسئول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین ضمن اشاره به تمهید امکانات خدماتی در مبادی ورودی این مجتمع بزرگ بندری که مشتمل بر ارائه خدمات فوریت های پزشکی و امدادخودرویی به بازدیدکنندگان است، افزود: در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، این امکان برای هموطنان فراهم شده که در قالب کاروان های خودرویی از اسکله هایاین مجتمع بزرگ بندری بازدید کرده وباتوقفدرمحوطه یایمنازتماشایمناظردریاییوبندری بهره ببرند.

مسئول روابط عمومی این اداره کل با اشاره به دعوت از شرکت های بخش خصوصی برای ارائه خدمات گردشگری دریایی ایمن در این بندر، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت بخش خصوصی زمینه ی مساعدی برای بهره مندی هموطنان از گردشگری در آب های خورهای مجاور این بندر فراهم شود.

آمادگی یگان‌های امداد دریایی

وی همچنین در ادامه به آمادگی یگان های امدادی برای کمک رسانی به هموطنان در گردشگاه های دریایی اشاره کرده و بیان داشت: یگان های امداد و نجات دریایی به منظور برقراری ایمنی مهمانان نوروزی در گردشگاه های دریایی، شناورهای خود را در دریا و یگان های امدادی را در سواحل مستقر کرده اند.

مسئول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  با اشاره به واقع شدن این مجتمع بندری در مسیر یادمان های دفاع مقدس و دیگر شهرهای بندری استان خوزستان، اظهار کرد: هموطنان در مسیر حرکت خود به نقاط مذکور، بندرامام خمینی(ره) را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دریایی انتخاب کرده و ضمن بازدید از این مجتمع بندری، با مناظری تازه از فعالیت های جاری در صنعت حمل و نقل دریایی کشور و جلوه هایی از ویژگی های این مجتمع بزرگ بندری از جمله پذیرش کشتی های پهن پیکر اقیانوس پیما و تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در حجم و مقیاس بزرگ  آشنا می شوند.

خلفی در تبیین اهمیت این بندر بزرگ تجاری به جایگاه کم نظیر این مجتمع بزرگ بندری در تخلیه و بارگیری بیش از ۸۵ درصد از حجم کالاهای اساسی کشور از جمله غلات، روغن خوراکی، شکر، برنج و ...  اشاره کرده و از هموطنان دعوت کرد به منظور آگاهی یافتن از نقش بنادر کشور در چرخه حمل و نقل کالا و مبادلات بین المللی، از این مجتمع بندری دیدن کرده و از نزدیک با ظرفیت ها و امکانات موجود و تأثیر آن بر زندگی خود آشنا شوند.

گفتنی است، طی تعطیلات نوروزی سال ۹۶، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از بندرامام خمینی(ره) بازدید کرده و از جاذبه های دریایی و بندری آن بهره مند شدند.

نظر شما