شناسهٔ خبر: 50903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان همدان خبر داد:

تکمیل زیرگذر روستای آبرومند استان همدان نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار

حبیب نادیان رفیع مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل زیرگذر روستای آبرومند نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است، اظهار کرد: سال ۹۱ این پروژه کلنگ‌زنی شده و حتی تعدادی از باکس‌های آن ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حبیب نادیان رفیع با اشاره به اینکه پس از این اتفاق از محل راهداری، اعتباری به این پروژه اختصاص پیدا نکرد، افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده اعتباری به زیرگذر آبرومند اختصاص پیدا نکرد که بتوان آن را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه قرارداد پیمانکار نیز به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار خاتمه پیدا کرد، ادامه داد: یعنی اگر بخواهیم این پروژه را دوباره اجرا کنیم باید قرارداد جدیدی تنظیم کنیم که ۲ میلیارد تومان اعتبار داشته باشد.

مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه اگر اعتبار این پروژه به ما اختصاص یابد، آن را اجرا خواهیم کرد، عنوان کرد: البته احتمال دارد که این پروژه به اداره کل راهداری واگذار شود.

وی با بیان اینکه در هر صورت باید یک قرارداد جدید تنظیم شود، گفت: اعتبار این طرح در ابتدا ملی بود اما امروز می‌شود از محل منابع استانی نیز برای آن اعتباراتی در نظر گرفت.

نادیان تأکید کرد: معمولاً این پروژه‌های زیرگذر به اداره کل راهداری واگذار می‌شود، اما ما هم آمادگی اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه تعلل در این پروژه عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز بوده است، اظهار کرد: یک سوم باکس‌های لازم برای اجرای این پروژه ایجاد شده است و در محل موجود است.

نادیان با بیان اینکه امروز باید برای تأمین اعتبار این پروژه نمایندگان به کمک ما بیایند، افزود: اگر اعتبار این پروژه از محل ملی تأمین شود به نفع استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته تأخیر در اجرای این پروژه به دلیل وجود پروژه‌هایی بوده است که اولویت بیشتری نسبت به این پروژه نیمه‌تمام داشتند.

نظر شما