شناسهٔ خبر: 50933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدزاده تشریح کرد؛

مهمترین رویکرد‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در سال ٩٧

محمد نادر محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در آخرین جلسه شورای اداری و در جمع ٥٠ نفر عضو این شورا، مهم‌ترین رویکرد‌ها و الویت‌های سال ١٣٩٧ را تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدنادر محمدزاده خطاب به مدیران شهرستان‌های استان تهران گفت: مهم‌ترین اولویت شما در سال ٩٧ جلوگیری از تخلفات ساختمانی چه کیفی و چه کمی و اجرایی کردن ماده ٣٥ است، شما موطف هستید تا در اصول شهرسازی و معماری دقت کنید و کنترل و نظارت بر مهندسی ساخت و ساز‌ها در شهرستان‌ها می‌بایست الویت شما باشد.

وی همچنین به روسای ادارات شهرستانی تاکید کرد در عید امسال مطابق با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی دکتر آخوندی و نامه ایشان به دادستان کل کشور، موضوع حفاظت از اراضی را در اولویت برنامه‌های نوروزیشان قرار دهند.

محمدزاده تصریح کرد: تاکید می‌کنم حتی یک سانتیمتر از اراضی ملی و دولتی نمی‌بایست در نوروز تصرف شود.

وی در این خصوص همچنین دستور‌هایی به یگان حفاظت از اراضی اداره کل برای آماده باش کامل و تعامل با روسا و همچنین مدیریت حراست صادر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین در قسمت دیگری از توصیه‌های سال ١٣٩٧ و خطاب به مدیریت توسعه منابع گفت: علی رغم تنگنا‌های شدید مالی دولت در مباحث رفاهی و بیمه همکاران از تمام امکانات و توانایی‌ها و تعاملات و رایزنی هایتان کمک بگیرید، وی افزایش سطح معیشتی کارکنان را مهم و اساسی برشمرد.

محمدزاده مجدد خطاب به روسای شهرستان‌های استان تهران گفت: مباحث باز آفرینی تنها مباحث بهسازی بافت‌های فرسوده و مقابله با حوادث زلزله احتمالی نیست بلکه نگاه بازآفرینی دولت نگاه اشتغال و شکوفایی اقتصادی است، وی از روسا خواست تا فرمانداران و شهرداران و مالکین بافت‌های فرسوده را با اطلاع رسانی و تعامل صحیح و رایزنی به سمت استفاده از بسته‌های تشویقی دولت هدایت کنند.

وی همچنین ضمن تشکر از فعالیت‌های موثر حوزه ساخت و توسعه راه‌ها گفت: اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی طی تعامل با استانداری تهران به فکر این باشد که تا انتهای سال ٩٧ هیچ راه خاکی روستایی در استان تهران نداشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به حوزه مسکن و ساختمان تصریح کرد: در چند ماهه اول سال ٩٧ و پس از پایان اتفاقات ساخت در حوزه مساکن مهر، بخش نرم افزاری مسکن و تهیه بسته‌های تشویقی برای ترغیب سرمایه گزاران را فعال کنید.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود افزود: بحث بازشماری منابع سازمان ملی و اهمیت دقت در بازشماری جدی است که امیدوارم در سال ٩٧، این مهم به اتمام برسد و در این زمینه با تمام قوا کار کنید.

محمدزاده کیفیت عملیات بازشماری منابع سازمان ملی را مهم عنوان کرد و بر این مساله تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از حوزه مدیریت معماری و شهرسازی خواست تا با فعال کردن صحیح بسته‌های تشویقی سر منشا تحولات کار آفرین در خصوص گردشگری و انرژی‌های تجدید پذیر باشند.

نظر شما