شناسهٔ خبر: 50972 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد:

آماده‌سازی راه‌های برون‌شهری برای سفرهای نوروزی با تمام توان و ظرفيت

مراسم رژه ماشین آلات راهداری و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به مناسبت هفته حمل و نقل مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با نزديك شدن به روزهای پايانی سال و سفرهای نوروزی پيش‌رو بخش راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای كشور با تمام توان، ظرفيت و به كارگيری امكانات حاكميتی و بخش خصوصی نسبت به ترميم، بهسازی و ايمن‌سازی محورهای مواصلاتی و شريانی تلاش جدی را آغاز و در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ناصر رزاق‌منش مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در آستانه آغاز سفرهای نوروزی اظهار داشت: با نزديك شدن به روزهای پايانی سال و سفرهای نوروزی پيش‌رو بخش راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای كشور با تمام توان، ظرفيت و به كارگيری امكانات حاكميتی و بخش خصوصی نسبت به ترميم، بهسازی و ايمن‌سازی محورهای مواصلاتی و شريانی تلاش جدی را آغاز و در حال انجام است.

مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین گفت: پس از بارش‌های زمستانی برف و باران در سراسر كشور و نزولات جوی و نعمت‌ الهی بخش مهمی از محورهای برون‌شهری در اثر این بارندگی‌ها نیاز جدی به ترمیم روكش آسفالت و بهسازی رویه‌های راه دو عملیات گسترده راهداری را داشته كه ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها در یك ماه اخیر با هر دوره زمانی شرایط مناسب آب و هوایی فراهم شده اقدامات لازم را آغاز و انجام داده‌اند. 

وی می‌افزاید: مهم‌ترین عملیات راهداری انجام‌یافته و در حال اجرا در سطح كشور شامل: لكه‌گیری رویه‌های راه، تنظیم آبروها و قنوها، اصلاح شانه و شیب شیروانی راه‌ها، پاک‌سازی و تنظیم بالادست و پایین‌دست پل‌ها، شستشوی تابلوها و مهم‌تر از دیگر عملیات راهداری خط‌كشی راه‌ها بوده است. 

رزاق‌منش در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه پیش‌بینی‌های انجام‌شده جهت سفرهای قابل‌ملاحظه‌ی نوروزی هم‌وطنان كه از طریق جاده‌ها با وسیله نقلیه شخصی یا ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به انجام خواهید رسید. لذا بر همین اساس و برنامه‌های تنظیم‌شده در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مقرر است هریك مسئولین ارشد و مدیران ستادی این سازمان در روزهای پایانی سال از روند فعالیت‌ها و اقدامات راهداری انجام‌شده در محورهای ارتباطی بین‌شهری چند استان بازدید به عمل آورند.

وی در خاتمه با اشاره به آمادگی كامل نیروهای راهداری و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر كشور در ایام تعطیلات نوروز، تصریح كرد: حضور همكاران راهدار در راه‌ها جهت ایمنی سفرهای هم‌وطنان و آراستن خاطر آن‌ها است، همكاری و همراهی تمام رانندگان و مسافران با تمام نیروهای امدادی جاده‌ای مورد درخواست و تقاضا است

نظر شما