شناسهٔ خبر: 50990 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

آمادگی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه برای بهره‌برداری/ آزادسازی ۸۷۵۰ میلیارد ریال اراضی دولتی استان تهران/ بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی در لرستان

گزارش آخر هفته  آمادگی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه برای بهره‌برداری، آزادسازی ۸۷۵۰ میلیارد ریال اراضی دولتی استان تهران در سال ۹۶ به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی در لرستان و خبر امضا قرارداد مشارکت در ساخت آزادراه کنارگذر شرقی سیرجان از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

کرمانشاه

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: باتوجه به بازدیدی که اکنون از طرح راه آهن کرمانشاه داشتیم، این طرح به طور کامل تکمیل شده و اکنون آماده بهره برداری است.

سمنان

معاون راهداری استان سمنان گفت: طرح نوروزی ما از بیست و چهارم اسفند آغاز و تا هفدهم فروردین ادامه خواهد داشت. معمولاً ما از بیست و هشتم ترافیک در سطح استان شروع می‌شود به‌خصوص به سمت مشهد که اوج ترافیک ما خواهد بود. در برگشت هم روز سیزدهم جاده‌های ما زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۷ کیلومتر از باندهای دوم و بزرگراه‌های خراسان جنوبی آماده آسفالت است.

مازندارن

در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بین دستگاهی در محدوده‌های تاریخی شهرهای استان مازندران به عنوان یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مورد امضاء قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران پرداخت تسهیلات برای بافت‌های فرسوده شهری را فرصتی مناسب برای نوسازی و بهسازی این محدوده‌ها دانست.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۲۶/۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان گچساران از ابتدای سال ۹۶ تا بهمن‌ماه خبر داد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به رتبه دوم استان قم در کاهش تصادفات جاده‌ای در ۹ ماهه اول امسال گفت: با تکمیل قطعه چهارم بزرگراه قم- جعفریه تردد خودرو‌ها در کریدور شمال- جنوب و شمال غربی کشور تسهیل می‌شود و به جای تردد در مسیر قم- تهران- کرج- قزوین به طول ۳۵۵ کیلومتر می‌توان با استفاده از مسیر بزرگراهی قم- جعفریه به طول ۲۲۰ کیلومتر شاهد کاهش ۱۳۵ کیلومتری مسیر و تقلیل زمان سفر بود. 

آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری استان آذربایجان شرقی گفت: سه موج سفر در استان خواهیم داشت که این وظیفه ما را مضاعف می‌کند تا خدمات بهتری در این مدت ارائه دهیم. از طرف دیگر مردم فرصت دارند سفرهای خودشان را مدیریت کنند. پیش بینی‌ها اما نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد افزایش سفر جاده‌ای داریم.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از امضاء قرارداد مشارکت در ساخت پروژه آزادراه کنارگذر شرقی سیرجان به طول ۵۹ کیلومتر به ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: راهداری نوروزی با اولویت ایمنی جاده‌ها و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و آمادگی ماشین‌آلات استان در ایام نوروز در راه‌های استان مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مسافران در جاده‌ها هستند.

فارس

مدیرکل راهداری استان فارس گفت:وضعیت تصادفات در استان فارس از لحاظ قدر مطلق در رتبه نخست قرار دارد. در حوزه ایمنی هم هر کاری که توانستیم انجام دادیم و شاید یکی از موارد کاهش تصادفات ما اعمال قانون توسط پلیس است.

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ۸۷۵۰ میلیارد ریال ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده توسط یگان حفاظت از اراضی طی سال ۹۶ خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس راه و شهرسازی پاکدشت سه فقره سند تحصیل اراضی به مساحت ۱۱ هکتار در این شهرستان اخذ شد.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح ضربتی کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به دلیل بهسازی محله همت‌آباد و تملک و احیای کارخانه ریسباف موفق به اخذ جایزه پروژه برتر از جایزه دادمان شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پنجمین دوره جشنواره چهره سال ۹۶ راه و ساختمان، به عنوان یکی از ۱۰ کاندیدای این جشنواره معرفی شد.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ کیلومتر از راه‌های روستایی جنوب سیستان و بلوچستان زیرسازی و آسفالت شده است.

زنجان

بر اساس ارزیابی انجام شده توسط شورای فنی استان زنجان در سال ۱۳۹۶ اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان دستگاه نمونه مجری دوره‌های آموزشی مصوب شورای فنی استان انتخاب شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار تن کالا از استان زنجان و توسط ناوگان باری استان حمل شده است.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: امسال روکش آسفالت در طول ۱۷۳ کیلومتر از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی لرستان اجرا شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: از ۶۳۸۶ واحد مسکن مهر استان تاکنون ۶۰۸۷ واحد تحویل متقاضیان شده است، این در حالیست که به گفته وی عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهر خرم‌آباد از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آسفالت ۱۲۰ تنی در الموت توسط شرکت کندوان پارس گفت: مجوز این کارخانه پس از پیگیری‌های صورت گرفته صادر شد و به یاری خدا با تولید آسفالت در این کارخانه شاهد تسریع بیشتری در اجرای پروژه‌های راهسازی و نگهداری راه در الموت خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین به همراه جمعی از کارشناسان اداره کل از پروژه پیاده راه شهر رشت بازدید کرده و ویژگی‌ها و اثرات اجرای آن را مورد بررسی و توجه قرار داد.

خوزستان

مدیرکل راهداری خوزستان در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی گفت: طرح ارتقاء ایمنی از ۲۴ اسفندماه در استان آغاز می‌شود و به همین منظور نیز مانور ایمنی دستگاه‌های امداد و نجات در سطح استان برگزار می‌شود تا بتوانیم با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی برویم.

یزد

اولین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل با حضور نقصان محمدی مدیر کل راه و شهرسازی یزد و سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون برگزار شد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در گفتگویی با روابط عمومی این اداره کل به شرح آخرین وضعیت پروژه جاده یزد - بافق پرداخت.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداری خراسان رضوی در این مراسم به مصوبه شورای استانی حمل‌ونقل و ترافیک به منظور ایجاد چهار ورودی در طول آزادراه مشهد - باغچه برای کامیون‌های واحدهای شن شویی اشاره و بیان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا ورود ناایمن خودروهای سنگین از جاده‌های فرعی به آزادراه از طریق ایجاد گذرگاه‌های ایمن مدیریت شود.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش شمار سفرهای نوروزی، نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی به مسافران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی و عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری تشدید می‌شود، در حالیکه به گفته وی دارندگان تابلوهای غیرمجاز در جاده‌ها برای دریافت مجوز اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با حضور معاون امور عمرانی استاندار، پنج کیلومتر از پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان به بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما