شناسهٔ خبر: 50994 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران خبر داد:

آمادگی فنی و عملياتی فرودگاه‌ها برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی/ پيش بينی انجام ۳۵ هزار پرواز در نوروز ۹۷

حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از آماده سازی فرودگاه ها و بررسی باند و سیستم های ناوبری برای خدمت رسانی مناسب به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با اشاره به فعال شدن ستادهای نوروزی فرودگاه های كشور از ۱۸ بهمن امسال وابلاغ دستورالعمل آمادگی فرودگاه ها برای تسهیل سفرهای نوروزی گفت: بر اساس این دستورالعمل، فرودگاه ها محیط های مناسبی برای سفرهای نوروزی خواهند بود. از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ زمان سفرهای نوروزی است و برای استقبال از این سفرها در فرودگاه های کشورمان اقداماتی مانند آمادگی فنی و عملیاتی و بررسی دوره ای دستگاه ها انجام شده است.

اسفندیاری افزود: زیباسازی و آراستگی محوطه های فرودگاهی انجام شده و نقص های ترمینال ها برطرف شده اند. ضمن اینكه بازرسانی به طور مستمر در حال بررسی اجرای ۲۹ ماده دستورالعمل ابلاغی در قالب چك لیست هستند و نتیجه را منعكس می كنند.

وی همچنین از هماهنگی مدیران فرودگاه ها با شركت های هواپیمایی و هندلینگ ها برای آمادگی بیشتر جهت بررسی نقصان ها و پیشگیری از ابطال پروازهای نوروزی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در نوروز ۹۷ حدود ۳۵ هزار پرواز با ۴.۵ میلیون مسافر داشته باشیم.

قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه ها افزود: سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ ویژه ارتباط با تمام فرودگاه های كشور فعال شده است و پیشنهادات، انتقادات و پیام های مسافران را دریافت و پیگیری می كند.

وی همچنین گفت: پورتال نوروزی فرودگاه ها یك مرجع كامل و كارآمد برای دریافت اطلاعات فرودگاه های كشور است كه مسافران برای آگاهی از شرایط و وضعیت پروازها و نرخ كالاها و خدمات فرودگاهی و نیز جاده های دسترسی به فرودگاه می توانند به آن مراجعه كنند. ضمن اینكه این پورتال ها به ۲۱ لینك اطلاعات شهری نیز متصل هستند./

نظر شما