شناسهٔ خبر: 51042 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی سه دستگاه پل خاص در محور هراز/ بهره‌برداری از ۸کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز

مراسم صبح امروز عملیات اجرایی ساخت سه دستگاه پل خاص به طول ۶۵۰ متر و بهره‌برداری از هشت کیلومتر از طرح تعریض و ۴خطه سازی در محور هراز به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از محور هراز عملیات اجرایی سه دستگاه پل خاص شامل پل هراز به طول ۳۵۰ متر، پل تکاور به طول ۱۵۰ متر و پل ابتهاج به طول ۱۵۰ متر به دستور وی آغاز شد. 

گفتنی است، این پروژه‌ها به طول ۶۵۰ متر و عرض ۱۴.۵۰ متر است که ارتفاع بلندترین پایه آن به ۱۸۰ متر می‌رسد، همچنین این پروژه‌ها از نوع پل‌های کابلی ترکه‌ای است. 

شایان ذکر است، عملیات خاکی این پروژه‌ها بالغ بر ۵ هزار مترمکعب، آرماتوربندی ۷۰۰ هزار کیلومتر، کابل‌گذاری ۲۵۰ هزار کیلوگرم و بتن‌ریزی ۴ هزار متر مکعب است.

همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی ، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهره برداری رسید تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.

در جریان بازدید عباس آخوندی و هیات همراه هشت کیلومتر دیگر از طرح تعریض و ۴خطه سازی محور هراز در محدوده پل لهاش افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

این پروژه هشت کیلومتری در ۴ قطعه انجام شده است که به شرح زیر می‌باشد. 

قطعه یک حدفاصل کلرد- کلاو به طول ۲.۵ کیلومتر حاوی یک دستگاه پل به طول ۲۵ متر است.

قطعه دو حدفاصل سیاه بیشه- لهاش به طول ۳.۵ کیلومتر و حاوی ۲ دستگاه پل به طول ۱۱۰۰ و ۳۰ متر و ۱.۵ کیلومتر دیوارسازی است. 

قطعه سه در محدوده بایجان به طول ۱.۱ کیلومتر دارای یک تونل ۷۵۰ متری است. 

قطعه چهار نیز در محدود لاسم به طول یک کیلومتر با یک کیلومتر دیوارسازی است. 

شایان ذکر است، در اجرای این پروژه هشت کیلومتری، ۲۰ هزارتن آسفالت‌ریزی انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این بارهبه خبرنگار ایرنا گفت که این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهره برداری شده است.

عبدالله بهادری افزود : یکی از این قطعه های آماده بهره برداری در محدوده ' کلرد ' به ' چلاو ' حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است.

وی گفت : قطعه دوم در محدوده ' سیاه بیشه ' تا ' لهاش ' واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره برداری شده است .

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در منطقه ' بایجان ' در کیلومتر حدود ۷۰جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است.

وی اضافه کرد : چهارمین قطعه آماده بهره برداری به طول یک کیلومتر در محدوده ' لاسم' در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است .

بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

نظر شما