شناسهٔ خبر: 5106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خارج سازی یک فروند مغروقه از اروند رود

اروند رود مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی یک فروند مغروقه دیگر از آبراه بین المللی اروند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: مغروقه ماشاءالله که یکی از مغروقه های نقاط خطرساز به شمار می آید از نوع دوبه موتوردار با ابعاد طول 48، عرض 9 و ارتفاع 23 متر از اروند رود خارج سازی شده و در مرحله انتقال به بندرخرمشهر است.

وی خارج سازی این مغروقه را در راستای افزایش ایمنی آبراه اروند اعلام کرد که به همت متخصصان و کارشناسان این اداره کل صورت گرفت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص مغروقه های نقاط خطرساز تصریح کرد: این مغروقه ها بعنوان یکی از مهمترین موانع ایمنی آبراه اروند به شمار می روند که پس از سالهای جنگ تحمیلی به علت عدم خارج سازی مشکلاتی را در زمینه تردد شناورها بوجود آورده اند.

دریس ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی و به تبع آن اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر جهت افزایش ایمنی تردد شناورها اقدامات ارزشمندی از قبیل نصب بویه ها و علائم کمک ناوبری در مسیر تردد آبراه بویژه در نقاط خطرساز به انجام رسانده است و همچنین جهت بهبود وضعیت کشتیرانی، خارج سازی 14 فروند مغروقه نقاط خطرساز را در برنامه دارد.

وی افزود: در این راستا، شناورسازی مغروقه های خانیان (بعنوان بزرگترین مغروقه اروند رود) ، کارون بار و ماشاء الله از سال 92 آغاز شده بطوریکه در حال حاضر خارج سازی مغروقه ماشاء الله به همت متولیان امر و نظارت بندرخرمشهر صورت گرفته است و در مرحله انتقال به بندرخرمشهر می باشد.

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در پایان به خارج سازی لوله های پل بعثت اشاره کرد و افزود: این لوله ها مربوط به بقایای شمع کوبی پل احداثی بر روی رودخانه اروند در زمان جنگ تحمیلی بوده که در نزدیکی بندراروندکنار قرار دارد و توسط قرارگاه عملیاتی جنوب غرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال خارج سازی است.

خاطر نشان می سازد طی سال جاری 4 فروند مغروقه از اروند رود و 10 فروند از رودخانه کارون خارج سازی شده است.

نظر شما