شناسهٔ خبر: 51073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک‌روزه صورت گرفت:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های بزرگ گیلان

بازديد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر یک‌روزه خود به استان گیلان از پروژه‌های بزرگ استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر یک‌روزه خود به استان گیلان ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو به مردم عزیز گیلان گفت: در ابتدای ورود به استان گیلان از پروژه راه‌آهن رشت – قزوین بازدید به عمل آمد که خوشبختانه حجم زیادی از عملیات اجرایی و نصب پل‌های بزرگ و تونل‌های خاص باقیمانده به پایان رسیده است و انشاالله در روزهای آتی باقیمانده از سال ۹۶ عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری هم به اتمام خواهد رسید.

خادمی در ادامه و در جریان بازدید از پروژه بزرگراه رشت – آستارا افزود: یکی از محورهای مهمی که بخشی از کریدور شمال به جنوب در شرق استان تهران قلمداد می‌شود محور رشت به آستارا است.

وی افزود: این محور در واقع بعد از اینکه از آزادراه قزوین-رشت منشعب می‌شود از سراوان به سمت فومن سپس پونل و نهایتاً به آستارا می‌رسد.

خادمی با اشاره به اهمیت بالای این محور که یک محور ترانزیتی محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه بارهای سنگینی از آن عبور می‌کند از مناطق مسکونی بسیاری می‌گذرد، بیان کرد: در عین حال این محور بخشی از ترافیک استان اردبیل را هم سرویس‌دهی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول این پروژه ۲۰۰ کیلومتر است، تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ کیلومتر از آن از آستارا تا پونل به صورت ۴ خطه اجرا شده و عملیات اجرایی دو قطعه در محدوده پونل به سمت صومعه‌سرا و از آنجا به سمت فومن در حال انجام است که بخشی از آن باقیمانده که به زودی مطالعاتش تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه امیدواریم ۴ خطه کردن این محور و تبدیل این راه اصلی به بزرگراه با سرعت بیشتری انجام شود، افزود: برای تکمیل این پروژه بزرگ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این دو قطعه مذکور به طول ۴۰ کیلومتر را جهت استفاده بهره‌برداران به اتمام برسانیم.

گفتنی است در ادامه بازدیدهای امروز، خادمی از تعدادی از پروژه‌های غرب گیلان به ویژه پروژه تقاطع غیر همسطح فومن، کنارگذر پره سر و کنارگذر تالش هم بازدید به عمل آورد، سپس با نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت پیرامون بررسی پروژه‌ها و راه‌های روستایی این شهرستان دیدار کرد.

نظر شما