شناسهٔ خبر: 51074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با محمد رودباری مطرح شد:

تشریح اقدامات راهداری استان همدان برای سفر امن و راحت مردم در نوروز ۹۷

محمد رودباری مدیرکل راهداری استان همدان با اعلام این خبر که همه اقدامات لازم برای سفر راحت و امن مسافران نوروزی در استان صورت گرفته است گفت: طرح نوروزی استان از ابتدای اسفندماه با همکاری پلیس‌راه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رودباری، مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به آغاز طرح نوروزی در این استان از ابتدای اسفند اظهار داشت: طرح نوروزی در استان از ابتدای اسفندماه آغاز و در ۱۵ و ۱۶ این ماه با همکاری پلیس‌راه طرح نظارت بر سلامت ناوگان اتوبوسی انجام گرفت. تمام ماشین‌هایی که در این مدت از غرب کشور وارد شدند ازنظر فنی و کلیه تجهیزات، صورت‌وضعیت و بغل نویسی موردبررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با تشکیل یک کمیته نظارت امکانات تمام مجتمع‌های خدمات‌رسانی اعم از سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و بقیه موارد مورد ارزیابی کامل قرار گرفت. نقایص به صاحبان آن‌ها اعلام و زمانی مقرر شد تا نسبت به رفع این نواقص اقدام کنند.  در جاده‌های استان مجتمع خدمات رفاهی داریم که به همراه ۲۴ پایگاه راهداری نوروزی در ایام نوروز آماده سرویس‌دهی هستند.

مدیرکل راهداری استان همدان با اعلام اینکه برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر بروشورها و بنرهایی را با مفاهیم ایمنی در محورهای پرتردد استان نصب‌کرده‌اند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۳۸ نفر در این ایام مشغول به فعالیت خواهند بود. این تعداد در ۵۸ گروه عملیاتی کار نظارت بر جاده‌ها را در سفرهای نوروزی عهده‌دار هستند. به‌جز این موارد ۲۱ گشت راهداری هم تدارک دیده‌ایم که در طول این ایام در کلیه جاده‌های استان بحث نظارت را بر عهده‌دارند.

وی افزود: پاک‌سازی راه‌ها، رنگ‌آمیزی، شست و شوی تابلو و علائم، مرمت چراغ‌ها و روشنایی جاده‌ها همه در دستور کار برای استقبال از این ایام بودند. در استان ۳۲۰ دستگاه اتوبوس فعال وجود دارد که ۸۰ درصد اتوبوس‌های ناوگان استان ویژه هستند.  همچنین از هفدهم بهمن‌ماه طرح بلیت نوروزی هم انجام گرفت که بیش از ۲ هزار نفر خرید بلیت داشتند. به‌جز این تعداد۱۰۵۰ دستگاه مینی‌بوس و ۷۷۵ دستگاه سواری وظیفه حمل‌ونقل مسافران را در سطح استان و کشور در قالب شبکه سیر بر عهده‌دارند.

رودباری با تأکید بر اینکه تمام ۸ دستگاه مربوط به سفرهای نوروزی همکاری خوبی با یکدیگر داشتند به نظارت‌های جاده‌ای اشاره داشت و گفت: در باب نظارت در تمامی پایانه‌ها نیرو مستقر شده است و در کنار پلیس کار را پیش می‌برند. هر اتوبوسی که قصد خروج از پایانه را دارد با نظارت نیروهای راهداری و پلیس به همراه مدیر فنی شرکت‌ها نظارت کامل انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس در پایانه‌ها پایگاه داشته و به‌دقت کار نظارت بر حمل‌ونقل ناوگان را زیر نظر دارد.  با شرکت نفت هم طی مکاتباتی که انجام گرفت همکاری خوبی جهت نظارت بر کنترل جایگاه‌های سوخت صورت گرفت. در طول این ایام گشت‌های مستمری خواهیم داشت که کار نظارت را هم آن‌ها بر عهده‌دارند. به‌اضافه ۴ امداد خودرو که در اختیارداریم،  ۴۰ دستگاه ماشین از دیگر شرکت‌های تولیدکننده خودرو هم حضور دارند و در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است. با بیمه‌ها هماهنگی داشتیم تا واحدهای سیارشان فعال‌تر باشند و بابت حضور پررنگ‌تر اورژانس و هلال‌احمر پایگاه‌های سیار آن‌ها در جاده‌ها راه‌اندازی شده است. با این اقدامات و جلسات زیادی که در استانداری داشتیم به بهترین شکل آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستیم.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه طرح نوروزی در این استان از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، در خصوص افزایش میزان سفرها در این ایام، اظهار داشت: پیش‌بینی در استان همدان بابت افزایش تعداد سفرها به خاطر شرایط آب‌وهوایی متغیر، سخت است اما اگر آب‌وهوا خوب باشد پیش‌بینی افزایش ۵ درصدی راداریم.

وی ادامه داد: برای آسایش سفرهای نوروزی تمام ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است. تابلوهای جدید نصب و قدیمی‌ها تعویض شدند. به‌این‌ترتیب همه کارها انجام‌گرفته تا مسافران به‌راحتی از همدان دیدار داشته و از حضور در استان لذت ببرند. هرچند که استان ما ترافیک عبوری دارد اما دوست داریم از شهر همدان عزیزان هم‌وطن دیدار داشته باشند.

وی در پایان گفت: در این ایام تمام مدیران در استان حضور خواهند داشت و قسمت‌های اداری هم به‌صورت کشیک فعال هستند. مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت فعال حضور دارد و سامانه‌های ارتباطی کاملاً آماده هستند تا مشکلات به آن‌ها منتقل شود. در ۲۴ پایگاه راهداری ما انواع ماشین‌آلات برف‌روب، نمک‌پاش و گریدر مستقر بوده و مشکلی بابت اسکان مسافران در صورت ضرورت نخواهند داشت.

نظر شما