شناسهٔ خبر: 51100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی شهرستان آزادشهر:

تمام راه‌های روستایی شهرستان آزادشهر آسفالت است

راه روستایی رئیس راه و شهرسازی آزادشهر گلستان گفت: در دو بخش مرکزی و چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر ۴۹ روستا وجود دارد که تمام این روستاها از یک جاده آسفالت مطلوب برای تردد بهره‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، امان محمد باشقره با اشاره به وضعیت جاده‌های آسیب‌دیده از سیل افزود: در سیلاب‌های سال جاری و گذشته برخی از راه‌ها و ابنیه شهرستان دچار خرابی‌هایی شده است که با مشاهدات میدانی هزینه‌ ترمیم آن بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد و گزارش لازم برای تخصیص بودجه لازم به فرمانداری شهرستان ارائه شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در سال‌های اخیر بیشترین تمرکز را برای بالا بردن سطح کیفی جاده‌های روستایی گذاشته که در این راستا می‌توان به ترمیم ابنیه و بهسازی جاده‌های تیل‌آباد به کاشیدار و راه روستایی وطن به نرگس چال با اعتبار سه میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اشاره کرد.

وی افزود: احداث ابنیه فنی در محور روستای قورچای به تاتار علیا (احداث پل باکسی ۳ متری) با اعتبار یک میلیارد و ۶۳ میلیون ریال در ادامه همین فعالیت‌ها صورت پذیرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آزادشهر گفت: این اداره در امور شهری هم فعالیت‌های پررنگی داشته و می‌توان به محوطه‌سازی و دیوارکشی به طول ۱۱۵۰ متر برای مسکن مهر آزادشهر و همچنین راه‌اندازی کلیه آسانسورهای فاز سوم مسکن مهر این شهرستان اشاره کرد.

باشقره گفت: برای حل مشکل آب شرب مسکن مهر شهرستان آزادشهر این اداره با واگذاری یک قطعه زمین به مساحت بیش از یک هزار مترمربع به اداره آب و فاضلاب کمک شایان توجهی کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی آزادشهر با اشاره به اهمیت جاده مواصلاتی آزادشهر به خوش ییلاق عنوان کرد: بهسازی محور آزادشهر به خوش ییلاق با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در حال انجام است.

وی بیان کرد: بهسازی این محور بر شاخصه‌های اجتماعی، اقتصادی، توریستی و صنعتی گلستان و نیز از لحاظ حمل کالاهای ترانزیتی همچون محصولات کشاورزی، معدنی و عبور مسافران تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی پیک ترافیکی بالا، کوهستانی بودن و دارا بودن شیب تند و عرض کم در برخی از قسمت‌های محور، و عدم همکاری صاحبان اراضی برای آزادسازی حریم راه این محور را از جمله مشکلات مهم در اجرای این پروژه عنوان کرد.

باشقره با اشاره به تعطیلات نوروز افزود: محورهای مواصلاتی شهرستان آزادشهر یکی از مسیرهای اصلی تردد مسافران در استان گلستان محسوب می‌شود و در ایام نوروز از بار ترافیکی سنگینی برخوردار است و توصیه می‌شود در این ایام استفاده‌کنندگان از راه‌ها و مسافرین عزیز و هم استانی‌های گرامی در حین تردد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

شهرستان ۸۵ هزار نفری آزادشهر با حدود ۹۸ کیلومتر راه اصلی و بین‌شهری و ۱۲۹ کیلومتر راه روستایی در شرق استان گلستان قرار دارد.

نظر شما