شناسهٔ خبر: 51110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان انجام شد:

نیازسنجی مسائل ترافیکی و علائم ایمنی در تونل شهید باقری لامرد

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، فرمانده پلیس‌راه جنوب فارس، امام‌جمعه موقت لامرد و فرماندار لامرد از تونل شهید باقری بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، سرهنگ هوشمندی فرمانده پلیس‌راه جنوب فارس، حجت‌الاسلام علوی امام‌جمعه موقت لامرد، شبانی نژاد فرماندار لامرد از تونل شهید باقری بازدید کردند.

باقری فرد افزود: رویکرد افزایش ضریب ایمنی جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌ها عملاً با نصب تابلوها و علائم جاده‌ای، زمینه‌ساز ایمنی و روان‌سازی ترافیک خواهد شد که در این خصوص راهداران ما طی یک برنامه عملیاتی با بررسی‌های میدانی، مکان‌یابی‌ها، نیازسنجی‌های لازم و استانداردسازی، اقدامات اجرایی خود در ایمن‌سازی جاده‌ها را دستور کار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه علائم ایمنی زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند، تصریح کرد: تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگه‌داری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لکه‌گیری، ترمیم علائم از جمله فعالیت‌هایی ایمن‌سازی است که به طور گسترده و مداوم توسط راهداران پرتلاش ما در مجموعه در تمامی محورهای حوزه استحفاظی در حال انجام است.

باقری فرد در پایان افزود: با توجه به طول ۲۶۵۰ متری تونل شهید باقری که به عنوان بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور محسوب می‌شود هم‌اکنون در مرحلهٔ نصب علائم ایمنی و راهنمایی قرار دارد و آسفالت اولیه و خط‌کشی محور تونل انجام شده است.

شایان ذکر است در این بازدید مهندس راستیار مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، پیشاهنگ معاونت فرمانداری لامرد و پیمانکاران و مشاورین تونل حضور داشتند.

نظر شما