شناسهٔ خبر: 51112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جهانی تشریح کرد؛

آمادگی بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز برای سفر‌های نوروزی هموطنان

مهرداد جهاني مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرزبخش راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز با انجام برنامه ریزی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم و انجام اقدامات اجرایی از آمادگی لازم برای سفر‌های نوروزی هموطنان برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز، با بیان این مطلب گفت: در بخش راهداری با توجه به اینکه پس از انجام راهداری زمستانی نیاز به انجام اقدامات برای بهسازی راه‌ها وجود دارد، دراین راستا اقداماتی مانند آماده سازی جاده‌ها، پاکسازی، ساماندهی علایم، اجرای خط کشی، رنگ آمیزی پل‌ها و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها انجام شد. 

وی افزود: علاوه بر آماده‌سازی جاده‌ها، با توجه به اهمیت محور‌های مواصلاتی استان البرز و تردد بالای خودرو‌ها از جاده‌های این استان ۲۰ اکیپ راهداری، ۲۵۰ راهدار و ۸۵ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین و ۳۵ دستگاه وسیله نقلیه سبک، ۱۳ راهدارخانه و ۸ ایستگاه نوروزی راهداری در طول ایام طرح نوروز نیز در سطح استان فعال هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند و گشت‌های راهداری نیز به صورت شبانه روزی در محور‌های استان گشت زنی می‌نمایند. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرزدر خصوص بخش حمل ونقل عمومی بین شهری و جابجایی مسافران نیز، گفت: با هماهنگی انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل مسافر و نهاد‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم انجام شده است که با اولویت ایمنی و ارتقای سطح خدمات به مسافران این بخش خدمات مناسبی ارائه شود.

جهانی با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت اتوبوس برای سفر‌های نوروزی مسافران، از ۱۷ بهمن انجام شده است، تصریح کرد: تعداد ۲۷۰ تا ۳۲۰ دستگاه اتوبوس برای ایام طرح با ظرفیت حدود ۶۰۰۰ صندلی VIP و ۲۲۰۰ صندلی عادی در نظر گرفته شده‌است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته‌است. 

وی اولویت اصلی طرح جابجایی مسافران را، رفاه استفاده‌کنندگان از این بخش و جابجایی آن‌ها در نهایت ایمنی و آسایش ذکر کرد و افزود: برای تحقق این امر علاوه بر اقدامات انجام شده سامانه‌های ارتباطی و نظارتی گسترده‌ای به طرق مختلف برای ارتباط با مسافران از جمله نظرسنجی الکترونیکی حین سفر، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ و سایر روش‌های ارتباطی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز افزود: در بخش‌های ایمنی سفر و نظارت بر ارائه خدمات شایسته از سوی ۸ مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین راهی نیز اقداماتی قبل از اجرای طرح آغاز و در حین سفر‌های نوروزی نیز ادامه دارد تا بتوان شرایط سفر ایمن و مناسبی را برای هموطنان فراهم کرد.

وی هماهنگی و نظارت مستمر بر فعالیت مراکز امداد خودرو‌های مجاز استان، کنترل و نظارت مضاعف بر عملکرد و حضور مداوم مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقلی و مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در سطح استان را از دیگر اقدامات این اداره کل ذکر کرد.

جهانی به فعالیت شبانه روزی مرکز مدیریت راه‌های استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود مانند دوربین‌های نظارت تصویری، ترددشمار‌ها و سایر تجهیزات، شرایط تردد در محور‌ها را بررسی و ضمن اطلاع رسانی از طریق تابلو‌های پیام متغییر در سطح جاده‌های استان و پاسخگویی تلفنی به مسافران از طریق تلفن ۱۴۱، در صورت بروز حادثه و یا شرایط خاص موارد را به سایر نهاد‌های دست اندرکار ایمنی و امدادی سفر ارسال می‌کنند. 

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت بیشتر قوانین و مقررات رانندگی از سوی مردم و همچنین تلاش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط هموطنان بتوانند سفر‌های ایمنی را داشته باشند.

نظر شما