شناسهٔ خبر: 51114 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در اراضی دولتی محله سیروس از سال ۹۷/ وجود گاز در شبکه برنامه را به تعویق انداخت

هوشنگ عشایری مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت مسکن در اراضی دولتی در محله سیروس از سال ۹۷ آغاز می شود، گفت: وجود گاز در شبکه باعث تاخیر در آغاز نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس هوشنگ عشایری در خصوص دلایل توقف عملیات اجرایی و کند شدن احداث مسکن در محله سیروس با وجود گذشت ۲ ماه از کلنگ زنی آن گفت: عملیات اجرایی و خاکبرداری این پروژه شروع شد و چون قبلاً سکونت‌گاه بوده است به لوله‌های گاز برخورده و یک آتش‌سوزی کوچک رخ داد که خوشبختانه خاموش شد.

وی افزود: مقرر شد تا آن محل را اسکن کنیم و کامل این شبکه و لوله گازی که آنجا وجود دارد و به خانه‌ها وصل شده بود را طی قراردادی که با یک شرکت امضاء شده اسکن و وضعیت مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه لوله گاز به واحدهایی که آنجا بوده مسدود شده اما آنهایی که به شبکه اصلی گاز وصل است باید مسدود شود ادامه داد: این اقدامات به نظر می‌رسد تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد و عملاً بعد از تعطیلات نوروز و در سال ۹۷ عملیات اجرایی این ۱۰۰ واحد مسکونی شروع شود.

عشایری با اشاره به اینکه شهرداری تهران همکاری خوبی در خصوص نوسازی محله سیروس داشته است گفت: در تهران اراضی دولتی در محله سیروس داشتیم و قرار است در این محله ۵۰۰ واحد مسکونی احداث شود.

وی افزود: سازندگان نصف این واحدهای مسکونی را با مالکان و ساکنان محله به نسبت معاوضه خواهند کرد و نصف دیگر را مختار است یا معاوضه کند یا به فروش برساند.

به گفته وی، اراضی دولت به صورت تنخواه در اختیار توسعه‌گر قرار می‌گیرد./

نظر شما