شناسهٔ خبر: 51120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رنجبر خبر داد:

برخورد فوری با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان دماوند و شهر رودهن

محمد رنجبر رئیس راه و شهرسازی دماوند از اقدام برای اخذ نمایندگی از دادسرای رودهن و دماوند برای برخورد فوری با متعرضان زمین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمد رنجبر در این باره گفت: با توجه به پیش رو داشتن ایام تعطیلات نوروزی، اداره راه و شهرسازی دماوند با همکاری حوزه‌های قضایی دادگستری دماوند و بخش رودهن و با هدف پیشگیری از سوء استفاده زمین خواران در ایام تعطیلات نوروز اقدام به اخذ نمایندگی از دادسرا با اختیار برخورد فوری با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و توقف ادامه ساخت و ساز‌ها با اختیار قلع و قمع اعیانی در مرحله شروع عملیات اجرایی (فنس کشی و دیوارکشی، فونداسیون، پی‌کنی و ...) نموده است.

رنجبر در پایان با بیان اینکه ٣٧ هزار هکتار از اراضی در شهرستان دماوند می‌بایست حفاظت شود، خاطرنشان کرد: در تمام طول ایام تعطیلات نوروز به صورت مستمر و با تمام قوا نسبت به انجام وظایف ذاتی خود مبنی بر صیانت از اراضی ملی اقدام خواهیم نمود.

لازم به ذکر است مساحت شهرستان دماوند ١٨٨ هزار هکتار است که از این میزان ٨٣ درصد اراضی ملی، ١٦ درصد کشاورزی و تنها یک درصد شهری است.

نظر شما