شناسهٔ خبر: 51136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان شمالی برگزار شد:

جزئیات نشست مطبوعاتی مدیرکل راهداری خراسان شمالی با اصحاب رسانه ویژه نوروز ۹۷

نشست نشست مطبوعاتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اصحاب رسانه و جراید محلی استان ویژه نوروز ۹۷ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، نشست مطبوعاتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، در این نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در استان در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

علی‌اصغر بدیعی مقدم در نشست خبری اظهار کرد: یکی از علت‌های کاهش استقبال از ناوگان عمومی بویژه ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس، افزایش ناوگان سواری است.

وی گفت: بالا بودن زمان سفرها با ناوگان اتوبوسی نیز عامل دیگر استقبال مردم از ناوگان سواری است؛ و برای حل مشکل طولانی شدن زمان سفرهای اتوبوسی در مسیر بجنورد-مشهد، برای نخستین بار اتوبوس‌های وی آی پی برای جابه‌جایی مسافر در مسیر مزبور فعال می‌شوند.

بدیعی مقدم افزود: نخستین قرارداد برای فعالیت اتوبوس‌های وی آی پی در محور بجنورد- مشهد منعقد شده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از پروژه راهسازی محور بجنورد-سنخواست- جاجرم-میامی نیز زمان سفر بجنورد به تهران از ۱۴ ساعت به ۸ ساعت کاهش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به حوادث جاده‌ای و افزایش آمار تلفات در این سوانح اشاره کرد و گفت: سه عامل خودرو، انسان و جاده در وقوع حوادث جاده‌ای سهم دارند که عامل انسانی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کمتر به تأثیرگذاری عامل انسانی در بروز حادثه‌های ترافیکی توجه و پرداخته شده است، افزود: نیاز است تا با آموزش و ارتقای آگاهی، رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حساس‌تر شوند.

بدیعی مقدم با ابراز نگرانی از بالا بودن آمار تلفات رانندگی در میان راکبان موتورسیکلت بیان کرد: آمار تلفات راکبان موتورسیکلت در خراسان شمالی به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت سواران، ۲۹ درصد از قربانیان حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و این آمار نگران‌کننده‌ای است.

وی گفت: این اداره کل همه‌ساله با اجرای طرح‌های مختلف همچون توزیع کلاه ایمنی، تلاش دارد تا در کنار فرهنگ‌سازی و معطوف کردن راکبان این وسیله نقلیه به استفاده از کلاه ایمنی، خسارت‌ها و تلفات را به حداقل برساند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: متأسفانه سن شمار بخش زیادی از راکبان موتورسیکلت کمتر از ۱۸ سال است و این افراد بدون داشتن گواهینامه از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

در ادامه نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اقدامات و فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام طرح نوروز ۹۷ را تشریح کرد و گفت: کلیه عوامل راهداری و حمل‌ونقل آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی به مسافرین عبوری از استان را دارند.

نظر شما