شناسهٔ خبر: 51164 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان عنوان کرد:

ساخت و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۶/ جزئيات ساخت بیش از ۳۲ هزار واحد مسکن مهر در استان کرمان

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش ۲۵.۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در ۹ ماهه امسال گفت: نحوه رانندگی بعضی از افراد در جاده‌های استان کرمان به شکلی است که انگار در مسابقه مرگ شرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۶۲۷ نفر در حوادث رانندگی این استان جان باخته‌اند گفت: کرمان به لحاظ شاخص تصادف منجر به فوت در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی گفت: طی مدت یاد شده تعداد تصادف‌های منجر به فوت در راه‌های استان کرمان ۲۵.۶ نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: طی مدت یاد شده این استان ۲ هزار و ۴۹۳ فقره تصادف داشته که از این تعداد ۴۲۲ فقره تصادف منجر به فوت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طی ۹ ماهه سال ۹۶ تعداد ۶۲۷ نفر در ۴۲۲ تصادف رانندگی جاده‌های استان کرمان کشته شده‌اند که ۵۶ درصد آن تصادفات بر اثر واژگونی خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تصادفات در بزرگراه‌ها بوده است، افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در ۹ ماه نخست امسال در محور کرمان به بم رخ داده و در این مسیر تعداد ۳۰ نفر کشته شده است.

بلوردی ادامه داد: پس از آن مسیر ارتباطی سیرجان به کرمان با ۱۱۰ فقره تصادف و ۱۵ فوتی، رفسنجان به کرمان ۱۰۰ تصادف، رفسنجان به انار با ۷۳ فقره تصادف، بافت به کرمان، پل بهادر آباد، سیرجان به شهربابک و شهربابک به انار در ۹ ماه نخست سال جاری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: احداث محور کرمان - چترود - راور - دیهوک پروژه‌ای ملی به طول ۱۵۰ کیلومتر است و راه و شهرسازی برای ساخت این مسیر با ۶ پیمانکار به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان قرارداد دارد.

بلوردی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی برای احداث محور کرمان - چترود - راور - دیهوک به پیمانکاران بدهکار است، اضافه کرد: این مسیر با وجود کمبود اعتبارات تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: اگر دولت حدود ۹۰ میلیارد تومان از این اعتبار را تأمین کند اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ظرف ۱۸ ماه تمامی این مسیر ارتباطی را تکمیل خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: محور کرمان به زرند به اتمام رسیده به جز قسمت سرآسیاب به هوتک به چترود به طول ۱۴ کیلومتر که آسفالت شده و در مراحل پایانی ساخت است.

وی عنوان کرد: می‌توان این مسیر را زیر ترافیک برد اما احتمال تصادف فراوانی دارد و برای ایمنی کار و حفظ جان مردم تا بهره‌برداری کامل این پروژه از مسیر سابق استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین در این نشست گفت: در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر این استان ۳۲ هزار و ۷۰۵ واحد مسکن مهر در حال ساخت داریم.

بلوردی افزود: این در حالیست که علاوه بر این آمار تاکنون ۲۳ هزار و ۶۵۴ واحد مسکن مهر در این استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گفته بلوردی پرونده ۶ هزار واحد مسکن مهر مربوط به سال ۹۵ در دادگستری استان کرمان رفته است که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و دادگستری پرونده چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر حل و فصل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه به این مسکن‌های مهر داده شده است و ۹ باب مسجد، ۶ مدرسه و ۲ پاسگاه به همراه مسکن‌های مهر استان ساخته شده و یا در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی، کمیته سیما و مظهر شهری به استان‌ها ابلاغ شده لذا مسائل شهری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی گفت: در آینده با همکاری شهرداری کرمان گام‌های خوبی برای سیمای شهری برداشته خواهد شد و بخش عمده سیمای شهر به مردم مرتبط است.

بلوردی افزود: طی ۲ سال اخیر اعتبار راه روستایی از ملی جدا و به اعتبارات استانی اضافه شده است و فرمانداران بر اساس اعتبارات به راه‌های روستایی اعتباری را تخصیص خواهند داد.

وی تأکید کرد: طی سال ۹۶ ساخت و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی مربوط به ۲۲ روستا با ۹ هزار و ۶۲۴ خانوار روستایی اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۲۳۶ کیلومتر راه روستایی نیز با ۱۰ هزار تن قیر رایگان از اداره کل راه و شهرسازی این استان اهدا و با مشارکت دهیاران ساخته شده است.

۱۰ هزار و ۱۴۵ کیلومتر راه در روستاها در استان کرمان وجود دارد و از این میزان چهار هزار و ۵۲۲ کیلومتر راه روستایی آسفالته است و ۴۶۰ کیلومتر راه بوسیله اداره کل راه و شهرسازی این استان در دست ساخت است.

استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور و راه‌های کویری همواره آمار بیشترین تصادف‌ها و فوتی‌های حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

نظر شما