شناسهٔ خبر: 51233 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در پیام نوروزی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان شد؛

اعلام اولویت های سازمان بنادر در سال ۹۷/ افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی/ توسعه ناوگان مسافری دریایی با تغییر ناوگان سنتی به مدرن/ تعیین تکلیف پایانه های بندری

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیام نوروزی خود با تبریک سال جدید، توسعه بنادر ، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، رشد حداکثری گردشگری دریایی، حرکت به سمت هوشمند سازی بنادر، توسعه ناوگان مسافری دریایی با تغییر ناوگان سنتی به مدرن و تعیین تکلیف پایانه‌های بندری را از جمله اولویت های این سازمان در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، متن کامل پیام نوروزی محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به این شرح است:

یا  محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

همکاران عزیز

آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی و فرا رسیدن بهار پرطراوت، این نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت را به شما همکاران توانمند و خانواده‌های محترم تبریک می‌گویمزمستان جای خود را به بهار می‌سپارد. شاید مهم‌ترین مفهوم برخاسته از بهار زیبا و رنگارنگ، "امید" است که هر سال زنده و بالنده، انسان را به زندگی دوباره فرا می‌خواند .

سال ۱۳۹۶ برای سازمان بنادر و دریانوردی، سال تلاش برای توسعه و بهبود کیفیت خدمات دریایی و بندری،   تقویت ایمنی و استانداردها، آزاد سازی و توسعه رقابت و افزایش سهم بخش خصوصی، جذب فناوری‌های جدید در صنعت دریایی و ... بود و این همه بدون لطف خداوند متعال، همدلی و تلاش‌های شبانه‌روزی شما همکاران عزیز و حمایت های بی‌دریغ مقام عالی وزارت امکان پذیر نبود.

 فرصت را مغتنم شمرده و از تلاش و سختکوشی های شما بزرگواران تشکر و قدردانی نموده و برای تحقق برنامه‌های آتی سازمان دست تک تک تان را می‌فشارم.

آنچه باید برای سال آتی هدفگذاری شود، اجرای طرحهای توسعه ای بنادر در چارچوب برنامه زمانبندی آنها، افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر، تداوم حمایت و همکاری با بخش های غیردولتی،   انجمن‌ها و  ارتباط نزدیک با مشتریان و صاحبان کالا و رصد رضایت آنها، افزایش بهره وری، برنامه محوری، نظارت کامل بر نحوه اجرای تعهدات بخش خصوصی طرف قرارداد با سازمان، جذب و تسهیل سرمایه گذاری در بنادر، برنامه‌ریزی برای رشد حداکثری گردشگری دریایی، حرکت به سمت هوشمندسازی بنادر، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان برای ارتقای آسایش و رفاه ساکنان بنادر،  کاهش زمان رسوب کالا،   بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، ارزش افزوده و لجستیکی، تعیین تکلیف پایانه های بندری، الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار به منطقه آزاد، به روز رسانی زیرساخت بنادر کوچک، ارتقای ناوگان مقابله با حریق،   اجرای لایروبی‌های انباشته در بنادر، تغییر ناوگان سنتی به مدرن، توسعه ناوگان مسافری دریایی و تعیین تکلیف ناوگان فرسوده  است که تمامی این خواسته ها بدون شک با همکاری صمیمانه و هوشمندانه شما همکاران عزیز میسر می‌گردد.

اینجانب به توانمندی شما همکاران اعتقاد راسخ دارم و معتقدم در پناه الطاف حق تعالی و عشق به میهن عزیزمان و با تدبیر و برنامه‌ریزی شایسته و تعهد به اجرای برنامه‌های بهبود، روزهای پیش رو را بهتر از ایام گذشته خواهیم ساخت.

بار دیگر حلول سال نو و بهار پرطراوت را به تمامی همکاران گرامی و خانواده معظم دریایی و بندری کشور همچنین همکاران عزیز رسانه ای که تلاش وافر و موثری در اطلاع رسانی به منظور توسعه فرهنگ دریامحور در جامعه داشتند، تبریک و شاد باش گفته و سالی سرشار از برکت و معنویت را از خداوند بهارآفرین مسئلت می نمایم.

محمد راستاد/معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

نظر شما