شناسهٔ خبر: 51244 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

آماد‌ه‌باش ۷۰ هزار وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی ۹۷ بالغ‌بر ۷۰هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در نظر گرفته شده است گفت: این تعداد ناوگان ظرفیت جابجایی روزانه ۳.۵ میلیون مسافر را دارند.

عبدالهاشم حسن نیا در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه مسافربری بیهقی تهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای سفرهای نوروزی ۹۷ بالغ‌بر ۷۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با ظرفیت ۹۰۰ هزار صندلی آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

وی افزود: این تعداد از ناوگان عمومی جاده‌ای قابلیت جابجایی روزانه ۳.۵ میلیون مسافر را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای سفرهای نوروزی ۹۷ گفت: حدود ۱۴ هزار راهدار،‌ ۶۴۷ راهدارخانه،‌۹۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برای ارائه خدمات و اقدام به‌موقع در جاده‌های کشور مستقر هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: باید توجه داشت که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، استقبال از حمل‌ونقل شخصی با رشد ۸ درصدی و اقبال عمومی برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل همگانی ۵ درصد کاهش داشته است.

حسن نیا تأکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری انجام‌شده در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، توصیه می‌شود مردم برای سفرهای نوروزی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی ‌که نسبت به خودرو شخصی از ایمنی و راحتی بیشتری برخوردار است و از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور به‌طور مستمر در دست کنترل و نظارت قرار دارند ، استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هدف اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی است تا تعداد ۱۵ هزار نفر تلفات ناشی از حوادث رانندگی و ۳۰۰ هزار مجروح کاهش یابد.

نظر شما