شناسهٔ خبر: 51259 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ترافیک سنگین در جاده‌های مازندران

نوروز- ترافیک جاده‌ای حرکت پر حجم مسافران نوروزی از مسیرهای مختلف برای سفر به مازندران ،سبب سنگینی ترافیک در محورهای ورودی استان بویژه کندوان و هراز شده است.

به گزارش پایگاه خری وزارت راه و شهرسازی، هم اکنون ترافیک در مقاطعی از جاده کندوان و هراز سنگین و در بخش های دیگر هم نیمه سنگین است ولی جاده فیروزکوه - قائمشهر از بار ترافیکی کمتری برخوردار است .

​سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس صبح امروز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که ترافیک در مسیر جنوب به شمال این جاده از همان نخستین ساعات امروز پرحجم بود.

مهدی صفایی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی افزود : هم اکنون هر لحظه بر تعداد خودروهای در حال تردد در این مسیر بویژه از تونل کندوان به سمت چالوس افزوده می شود.

وی گفت : هم اکنون ترافیک در حدفاصل تونل کندوان تا هزارچم به سمت چالوس نیمه سنگین و از مکارود تا مرزن آباد سنگین است.

صفائی وضعیت ترافیکی بویژه در محدوده سیاه بیشه ، پل زنگوله و هزار چم را هم سنگین توصیف کرد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس با اشاره به آمادگی گروههای راهداری نوروزی مستقر در محورهای اصلی این منطقه برای خدمات رسانی احتمالی به مسافران ، از رانندگان خواست علاوه بر رعایت قوانین و داشتن صبوری و حوصله در رانندگی با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی از خودروی جلو حرکت کنند.

کرمعلی اسدی، مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را صاف اعلام کرد و گفت : در حال حاضر درجه حرارت این منطقه ۱۷ درجه سانتی گراد است.

بر اساس اعلام پلیس راه کشور تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ساعت ۶ صبح روز سه شنبه ۲۹ اسفند و همچنین در تاریخ هشتم فروردین سال آینده از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است.

و همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ همان روزهای اعلام شده تا ساعت ۶ صبح روز بعد از میدان امیر کبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان روز شنبه چهارم فروردین و نیز روزهای یکشنبه ، دوشنبه و جمعه در تاریخ های ۱۲، ۱۳ و ۱۷ فروردین سال آینده بین ساعت ۱۲ تا ساعت سه بامداد این روزها از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵همان روزها تا سه بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج(کندوان) جزء حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

هراز و ترافیک نیمه سنگین صبحگاهی

ایرنا در این گزارش می افزاید، رئیس اداره راه وشهرسازی بخش لاریجان شهرستان آمل گفت هم به خبرنگار ایرنا گفت که ترافیک در جاده هراز در مسیر تهران به شمال بسیار پرحجم و دربخش هایی از مسیرهای منتهی به شهر آمل و نیز شهر گزنک بخش لاریجان سنگین است.

یوسف جغتا افزود : هم اکنون حجم ترافیک در مسیر رفت و برگشت حد فاصل پلور تا گزنک سنگین و از پلیس راه آمل در کیلومتر۲۰ جاده هراز در سه راهی چلاو تا ابتدای پارک جنگلی میرزاکوچک خان پرحجم است.

وی اضافه کرد: تردد در مناطق دیگر این جاده از پلور تا گزنک به صورت نیمه سنگین و درمحدوده گزنک نیزپرحجم و تردد درجریان است.

رئیس اداره راه وشهرسازی لاریجان آمل با اشاره به اینکه دور نخست سفرهای نوروزی به طور رسمی از دیروز دوشنبه در این جاده آغاز شده است، گفت که محدودیت های ترافیکی نیز از دیروز در این جاده به اجرا گذاشته شده و تا پایان تعطیلات نوروزی اعمال خواهد شد.

وی افزود که در این مدت تردد انواع وسایط نقلیه سنگین به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی و نیز موتور سیکلت ممنوع است.

جغتا گفت که در عین حال راهداران اداره راه و شهرسازی در طول حوزه اسحتفاظی این اداره حضور دارند، و ضروری است که رانندگان نیز در طول مسیر این جاده با سرعت مطمئنه و هوشیارانه رانندگی کنند.

حدود ۱۱۰ کیلومتر از مسیرجاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده که بیش از ۶۴ کیلومتر آن تاکنون تعریض وچهارخطه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما