شناسهٔ خبر: 51310 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد تسهیل سفرها و گردشگری دریایی استان گیلان:

شناورهای مسافری و گردشگری دریایی فاقد مجوز اجازه تردد ندارند/ جلوگیری از حرکت شناورهای غیر استاندارد/ با متخلفان برخورد می‌کنیم

حسین چراغی رئیس ستاد تسهیل سفرها و گردشگری دریایی استان گیلان گفت: از تردد هر گونه شناور مسافری و گردشگری دریایی فاقد مجوز جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی با بیان این مطلب افزود:به منظور حفظ جان گردشگران دریایی و به صفر رساندن آمار سوانح دریایی اجازه تردد شناروهای غیراستاندارد را نمی دهیم.

وی با بیان اینکه طبق قوانین، مقررات ملی و بین المللی اجازه تردد هر گونه شناور فاقد ثبت و مجوز قانونی در تالاب انزلی و سواحل استان داده نمی شود، تصریح کرد:با هر گونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد می کنیم.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم ما توسعه و ترویج گردشگری دریایی و استفاده از ظرفیت های این صنعت در استان است اما اولویت ما در این راستا حفظ ایمنی و جان افراد است.بدین جهت شماره ثبت قایق ها و شناورهای متخلف و یا قایق های ثبت نشده که در سواحل و تالاب انزلی فعالیت می کنند بصورت روزانه برای دریابانی هر حوزه فرستاده خواهد شد تا از فعالیت آنها جلوگیری شود.

رییس ستاد تسهیل سفرها و گردشگری دریایی استان گیلان  تصریح کرد: در طرح سفرهای دریایی نوروزی سال ٩٧ که از٢٥ اسفند آغاز شده است تا کنون تعداد ۲۳۶۴۰ نفر در مسیرهای گردشگری جابجا شدند.

نظر شما