شناسهٔ خبر: 51313 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی از شنبه به کشور/ افزایش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما طی امروز در نیمه‌شمالی کشور/ وزش باد شدید جنوبی در استان‌های ساحلی برای امروز و فردا در پایتخت

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: امروز افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در نیمه شمالی کشور شاهد خواهیم بود و همچنین، امروز در استان‌های ساحلی دریای‌خزر وزش باد شدید و برای فردا در تهران این پدیده را شاهد هستیم.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب و هوای کشور را طی امروز و سه روز آینده اعلام کرد. نقشینه گفت: امروز آسمان اغلب مناطق کشور صاف و آفتابی است. از بعد ازظهر امروز در مناطقی از استان های کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش های پراکنده پیش بینی کرده ایم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (شنبه) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. وزش باد شدید جنوبی را برای استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل را پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش دمای محسوس بین ۸ تا ۱۲ درجه‌ای برای این مناطق ایجاد خواهدکرد.

نقشینه هشدار داد: به مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم که با توجه به بادهای گرم و خشک جنوبی روی استان‌های ساحلی و جنگلی شمال کشور از روشن کردن آتش و رها کردن آتش پرهیز کنند زیرا احتمال آتش‌سوزی زیاد است.

وی گفت: از بعداز ظهر فردا (شنبه) سامانه بارشی به مناطق شمال غرب کشور نزدیک می‌شود. رشد ابر و وزش باد شدید را اواخر وقت فردا به صورت رگبار و رعد و برق به ویژه در آذربایجان‌غربی خواهیم داشت. یکشنبه با توسعه سامانه بارشی در شمال‌غرب کشور بتدریج مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعد و بارش باران خواهند داشت که بارش‌ها می‌تواند با وزش باد شدید همراه باشد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا، روی کشور عراق وزش باد شدید جنوبی خواهیم داشت که خیزش گرد و خاک را ایجاد می‌کند و این پدیده می‌تواند روی بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور فرداشب و روز یکشنبه تاثیرگذار باشد و کاهش کیفیت هوا را روی این مناطق به همراه داشته باشد.

به گفته نقشینه، برای تهران نیز انتظار می‌رود که بیشینه دما امروز به ۲۵ و فردا به ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد. آسمان تهران امروز و فردا آسمانی صاف خواهد بود و انتظار داریم روز یکشنبه عصر افزایش ابر و رگبار باران در تهران رخ بدهد.

وی افزود: یکشنبه وزش باد شدید را در پایتخت خواهیم داشت.

نظر شما