شناسهٔ خبر: 51325 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

آمادگی کامل بندر خرمشهر برای میزبانی از گردشگران نوروزی/ معرفی جاذبه‌های گردشگری خرمشهر و رودخانه‌های اروند و کارون/ تردد ۷ فروند شناور ایمن و استاندارد با ظرفیت ۵۲۰ صندلی

خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام آمادگی کامل آن بندر برای میزبانی از گردشگران برای بازدید از زیرساخت‌های بندری به معرفی جاذبه‌های گردشگری خرمشهر پرداخت و گفت: ۷فروند شناور ایمن و استاندارد با ۵۲۰ صندلی سفر برای مسافران و گردشگران تعبیه شده است که گردشگران حتما برای تردد خود از شناورها مجوزدار استفاده کنند.

محمد محسنی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک سال نو، درباره تمهیدات بنادر خرمشهر برای گردشگران نوروزی نکاتی را ارایه کرد و گفت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به عنوان متولی و ناظر دریایی بر رودخانه‌های اروند و کارون همزمان با اجرایی شدن طرح اقتصادی تسهیل سفرهای نوروزی ۹۷ که با حضور دکتر آخوندی و آقای راستاد در هرمزگان شروع شد همزمان در بندر خرمشهر و به ویژه رودخانه کارون به منظور ارزیابی توان نیروهای ناظر ایمنی و همچنین ایمنی، مانوری برگزار کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد: در حال حاضر ۷ فروند شناور مسافری و گردشگری شامل ۵۲۰ صندلی سفر برای تردد مسافران نوروزی مهیا شده است که به تردد مسافران دریایی مشغول هستند.  

محسنی خاطرنشان کرد: کلوپ‌ها، موسسات و شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری دریایی و جابه‌جایی مسافر در قالب کمیته و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ضمن اعلام آمادگی در جلسات متعددی که در این باره به منظور ایمنی، کنترل سفر و ایمنی شناورها تشکیل شد حضور پیدا کردند و مجوزهای لازم از سوی اداره کل بنادر در اینباره صادر شد.

وی همچنین در ادامه از آموزش جوامع محلی پیرامون سواحل خبر داد و افزود: هم اندیشی های متعددی با حضور جوامع محلی، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر روستاهای شهر خرمشهر، روستاها و جزیزه مینو برگزار شد تا از ظرفیت موسسات و جوامع محلی برای افزایش ضریب ایمنی سواحل و ایمنی شناورها استفاده شود.  

محسنی تصریح کرد: خوشبختانه جلسات متعدد ماقبل عید را برگزار کردیم و جای هیچگونه نگرانی نیست و تمامی امکانات برای مسافران در حد امکان با ایمنی بالا فراهم است.

پل خرمشهر و ساحل کانال تاریخی عضدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر این مطلب که کنترل و نظارت به صورت مستمر صورت خواهد گرفت، گفت: ضرورت دارد تا تمامی دست‌اندرکاران سفرهای دریایی، رعایت اصول و قوانین دریایی را داشته باشند و اگر ایراد، ابهام و یا  موضوعی خاصی بود که نیاز بود تا به اطلاعات کامل آن موضوع دسترسی پیدا کنند حتما با اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ارتباط بگیرند و ابهامات را رفع کنند.

وی ادامه داد: همشهریان، گردشگران و هموطنانی که رودخانه اروند و کارون این دو رودخانه تمدن ساز ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند توجه داشته باشند که حتما از شناورهای ایمن و استاندارد برای جابه جایی و سفرهای دریایی خود استفاده کنند و حتما سفرهای دریایی خود را با شناورهایی که مجوزهای لازم را از اداره کل بنادر و دریانوردی اخذ کرده اند، انجام دهند.

وی اعلام کرد: هموطنان توجه کنند که چنانچه مشکلی، حادثه و یا رخدادی در رودخانه‌های اروند و کارون حادث شد حتما با شماره تلفن اضطراری ۱۵۵۰ تماس بگیرند تا همکاران بنده بتوانند بر اساس وظایف خود به کمک سایر همکاران در حوزه ستادی تسهیل سفرهای نوروزی خدمات مورد انتظار را ارایه کنند.

پایانه مسافری دریایی بین المللی خرمشهر

محسنی گردشگری جنگ را از دیگر تمهیدات سفرهای ایام نوروز ۹۷ به روال سال‌های گذشته برشمرد و گفت: خرمشهر و آبادان به عنوان سمبل سرزمینی در حوزه مقاومت به روال سال‌های گذشته میزبان کاروان راهیان نور در ایام نوروز هستند که تدابیر لازم در این مورد نیز اندیشده شده و کارهای لازم در اینباره صورت گرفته است.  

مدیرکل بندر و دریانورد خرمشهر یکی از اثار باارزش را در خرمشهر، ساختمان بندر عنوان کرد که به عنوان یکی از ساختمان‌های باقی‌مانده از جنگ هنوز هم آثاری را در خود دارد و ادامه داد: ساختمان قدیمی بندر خرمشهر هنوز آثار جنگ را برخود دارد و راوی نقش بندر خرمشهر در دفاع مقدس و مقاومت است و به عنوان موزه تاریخ جنگ به شمار می‌ود به همین دلیل تمهیدات مناسبی برای سفر به استان درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همکاران بنده در اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر آمادگی دارند تا از تمامی گردشگرانی که مایل به بازدید از زیرساخت‌های بندری اداره کل خرمشهر هستند میزبانی کنند و از این نظر بندر در آمادگی کامل به سر می برد.

محسنی گفت: تور و گشت بندری در محیط عملیات بندر فراهم است و بعد از گشت از بندر، مسافران می‌توانند از بندر خارج شده و در مسیرهای دریایی قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اروند و کارون به عنوان یکی از مناطق مهم جذب گردشگری هستند. همچنین جاذبه‌های جزیره مینو، روستاهای اطراف همچون حفار، منیخ و سایر مناطقی که در اطراف دو روخانه تاریخی اروند و کارون هستند با رویش‌های گیاهی مختلف منطقه و گونه‌ها مختلف پرندگانی که در این فصل در این رودخانه ها به سر می‌برند و همچنین ابنیه‌های تاریخی در آبادان و خرمشهر از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند در ایام تعطیلات عید از آنها بهره‌مند شوند. 

نظر شما