شناسهٔ خبر: 51333 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی‌پور خبر داد؛

نصب اسکله شناور گردشگری در تالاب بین‌المللی آذینی سیریک/ بهره‌برداری از ۸ اسکله فلزی شناور/ افزایش اسکله‌های مسافری در قشم

بندر سیریک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت» عملیات نصب یک فروند اسکله شناور گردشگری در بندرگاه تالاب بین‌المللی آذینی شهرستان سیریک همزمان با هشتمین روز از اجرای طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مرادعفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره نصب اسکله شناور گردشگری در سیریک اگفت: این اقدام در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی، در سواحل مکران عملیاتی شد.

وی طول اسکله شناور نصب شده در بندرگاه این تالاب بین المللی را ۲۰ متر با عرض ۵ متر دانست و تصریح کرد: ارتفاع آن ۱۵۰ سانتیمتر با آبخور ۳۰سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری است که سه شناور تفریحی و مسافری قادر به پهلوگیری همزمان در این اسکله هستند.

وی طول پل دسترسی(رمپ) این اسکله را ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر اعلام و تصریح کرد:بدنه این سازه با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی ساخته شده است.طول و عرض این سازه های دریایی سه متر و ارتفاع آن از سطح مد آب نیز ۱۵۰ سانتیمتر است.

نصب اسکله‌های شناور فلزی در قشم و سیریک

عفیفی پور یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های اداره کل بنادر و دریانوردی، قرار است در مجموع هشت اسکله فلزی شناور(پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال تا پایان فصل بهار سال جاری در مبادی گردشگری شهرستان های قشم و سیریک نصب و بهره برداری شود.

نصب اسکله‌های مسافری در "لافت"، "گورزین" و "سهیلی"

وی اظهار داشت: ۲۵ اسفندماه سال گذشته و همزمان با آغاز طرح نوروزی، بهره برداری از سه فروند از اسکله های شناور در جزایر قشم و هنگام آغاز شد.لذا در آینده ای نزدیک نصب سه فروند اسکله دیگر در روستاهای واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی "لافت"، "گورزین" و "سهیلی" جزیره قشم نیز به اتمام خواهد رسید.همچنین هشتمین اسکله شناور با هدف خدمت‌ رسانی ایمن تر به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس به زودی در جنگل حرای روستای ساحلی "طبل" نصب خواهد شد.

وی افزود: به منظور رونق بیشتر گردشگری ساحلی و دریایی در شرق استان و گستره سواحل مکران، تیم های ایمنی، همیار ناجی، غواصی و گروه‌های نظارتی و بازرسی طرح نوروزی سال ۹۷ اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در منطقه گردشگری تالاب بین‌المللی خور آذینی سیریک(۲۱۰ کیلومتری شرق بندرعباس) مستقر شده اند.

نظر شما