شناسهٔ خبر: 51341 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را کاهش داد

گرد و غبار ورود سامانه ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود امروز (شنبه چهارم فروردین) آسمان قصرشیرین را فرا گرفته و میزان دید افقی را در این شهرستان مرزی به ۶ هزار متر کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا،پیش بین اداره هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین چهار هزار متر از حد استاندارد هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

ارسطو محمدی، دمای فعلی هوای قصرشیرین را ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: همچنین گرد و غبار دید افقی را در کرمانشاه به میزان هفت هزار متر، سرپل ذهاب ۶ هزار متر، سومار ۶ هزار متر کاهش داده که این غبار رقیق در اغلب نقاط استان حاکم است.

وی گفت: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز و فردا (یکشنبه پنجم فروردین) شاهد وزش باد نسبتا شدید و نفوذ غبار به منطقه و کاهش دید افقی در اکثر شهرستان های استان کرمانشاه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین فردا برای مناطق شمالی استان کرمانشاه شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق نیز خواهیم بود.

از ابتدای فروردین ۹۷ تاکنون قصرشیرین سه روز درگیر گرد و غبار بوده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین پارسال در مجموع ۱۰۶ روز درگیر آلودگی ناشی از گرد و غبار بود که این مهمان ناخوانده تهدیدی برای سلامت ساکنان این مناطق است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

طبق توصیه پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.

نظر شما