شناسهٔ خبر: 51348 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان خبر داد؛

تندباد مانع خدمت‌رسانی به گردشگران دریایی استان گلستان شد/ اولویت سازمان بنادر، امنیت گردشگران دریایی

طوفان بندر گز رئیس اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت :تندباد شدید مانع از ارایه خدمات به گردشگران دریایی بندر گز و ترکمن شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، الله‌یار اسعدی رئیس اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان درباره ارایه خدمات به  گردشگران  دریایی نکاتی را ارایه کرد و گفت:به رغم اینکه تمام تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای سرویس دهی هر چه بهتر به گردشگران دریایی در استان گلستان پیش بینی شده بود وقوع تندباد شدید و شرایط نامناسب جوی باعث شد تا اسکله های گردشگری این استان نتوانند به مسافران خدمات لازم را ارایه دهند.

وی با بیان اینکه امنیت گردشگران دریایی برای سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت بسزایی دارد، و همه بنادر باید به آن توجه کنند، تصریح کرد:از آنجا که شرایط خزر مناسب نیست و دریا مواج است، به  قایقرانان مجوز سرویس دهی به گردشگران بندر گز و ترکمن داده نشده است.

رئیس اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان خاطرنشان کرد:این استان به جهت ویژگی های منحصر به فردی که دارد،هر ساله گردشگران دریایی زیادی را جذب می کند اما از ابتدای سال جاری به دلیل تندباد شدید امکان سرویس دهی به مسافران نوروزی فراهم نشد.

سواحل جنوبی دریای خزر با طولی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر یکی از بزرگترین اکوسیستم‌های آبی شمال ایران است که سهم استان گلستان بیش از ۱۲۰ کیلومتر نوار ساحلی است که در شهرستان های گمیشان، بندرترکمن و بندرگز پراکنده شده است.

نظر شما