شناسهٔ خبر: 51388 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

تأکید بر خدمت‌رسانی دستگاه‌های مسئول در بخش گردشگری/ استفاده از ظرفیت‌های سازمان بنادر برای رونق هرچه بیشتر گردشگری دریایی

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار فراهم کردن امکانات مناسب جهت خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر در بخش گردشگری دریایی به مسافران، توسط دستگاه های مسئول؛ طبق تکالیف قانونی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر مسافری کیش و عملیات حمل دریایی خودروهای مسافران نوروزی، بر فراهم کردن امکانات مناسب جهت خدمت رسانی مطلوب، توسط دستگاه های ذیربط؛ طبق تکالیف قانونی تأکید کرد.

وی همچنین از ساختمان پایانه مسافری دریایی، برج کنترل، نحوه بارگیری خودروهای مسافران به شناورهای لندینگ کرافت و دیگر بخش‌های این بندر بازدید کرد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی با دست‌اندرکاران طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷، گفت و گو کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو از خدمات شبانه‌روزی آنان جهت فراهم کردن شرایط مناسب به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی از کیش به بنادر چارک، آفتاب و بالعکس از زمان آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۳۹۷ قدردانی نمود.

بازدید از بخش های مختلف کشتی اقیانوس پیمای "سانی"

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در جریان آخرین بازدید سفر (یکشنبه) خود به جزیره کیش از بخش‌های مختلف کشتی اقیانوس پیمای "سانی" که از قابلیت حمل همزمان خودرو، مسافر و کالای تجاری برخوردار است و در بندر کیش پهلو گرفته است بازدید کرد.

وی ضمن حضور در طبقات و بخش های مختلف این کشتی از جمله عرشه، اتاق ها، رستوران، کافی شاپ، پل فرماندهی کشتی، سینما، فروشگاه و...، با کاپیتان و مدیر خط کشتیرانی گفت و گو کرد و از ساختار، مشخصات و قابلیت های فنی این کشتی بازدید کرد.

در ادامه، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای رونق هرچه بیشتر مقوله گردشگری دریایی پیشنهادات خود را ارائه کرد و نسبت به پیگیری درخواست‌های مطرح شده قول مساعد داد.

 گفتنی است طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۶  آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

با توجه به اینکه استان هرمزگان پرترددترین مسیر دریایی کشور است، معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین سفر نوروزی خود به این استان سفر کرد و در روزهای آتی از سایر اسکله‌های مسافربری کشور نیز بازدید می‌کند.

نظر شما