شناسهٔ خبر: 51404 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

تردد بیش از ۴۴ هزار گردشگر دریایی بدون حادثه در رودخانه های اروند و کارون/ بازدید بیش از ۶ هزار مسافر نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر

گردشگری بندر خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد ۴۴ هزار و ۷۵۲ گردشگر دریایی بدون حادثه در رودخانه های اروند و کارون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی، گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ همزمان با آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی تاکنون تردد بیش از ۴۴ هزار و ۷۵۲ گردشگر دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون به ثبت رسیده است.

به گفته وی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این تعداد تردد در قالب ۸ هزار و ۵۱۲ سفر دریایی انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال نشان از افزایش ۱۲۵ برابری دارد.

محسنی مهم‌ترین اصل سفرها و گردشگری دریایی را ایمنی سفر عنوان کرد و افزود: بندرخرمشهر در راستای سفرهای ایمن دریایی، تمهیدات خاصی از جمله گشت‌های منظم دریایی در رودخانه های اروند و کارون اندیشیده استو تیم جستجو و نجات دریایی بندرخرمشهر در طول تعطیلات نوروزی این دو رودخانه را مورد پوشش قرار داده‌اند و خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه دریایی گزارش نشده است.

بازدید بیش از ۶ هزار مسافر نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر

به گفته وی همه سال با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، بندر خرمشهر به عنوان منطقه عملیاتی کربلای ۴ و ۵ و نماد مقاومت و بازسازی شهرستان خرمشهر مورد بازدید مسافران و کاروان های راهیان نور قرار می گیرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶ هزار و ۱۴۵ مسافر نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

محسنی ساختمان قدیم بندر خرمشهر، اسکله‌ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین‌المللی مسافری دریایی خلیج‌فارس و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون را از جمله محل‌های بازدید میهمانان نوروزی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در جریان این بازدیدها که با همراهی و اسکورت نیروهای یگان حفاظت گارد و انتظامات بندرخرمشهر انجام می‌شود کارشناسان این اداره کل اطلاعات جامعی در خصوص مجتمع بندری به میهمانان ارائه می‌دهند و بروشورهای حاوی هشدارهای ایمنی و بسته‌های اقلام فرهنگی میان میهمانان توزیع می‌شود.

نظر شما