شناسهٔ خبر: 51418 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر:

توسعه اسکله‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌های جدید گردشگری‌دریایی

بازدید معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه و احداث اسکله ها با هدف معرفی ظرفیتهای جدید گردشگری در قشم ریل گذار اشتغال پایدار بومیان منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمد رضا اله یار" که به منظور بازدید از بنادر مرکز و شرق هرمزگان به این استان سفر کرده است افزود: یکی از مزیت‌های بی‌بدیل و خدادادی هرمزگان وجود تالاب‌های بین‌المللی، سایت‌های گردشگری و مجموعه جنگل‌های حراست که همه ساله خیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند.

وی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته در طرح تدقیق مهندسی سواحل ۳۰ نوع گردشگری دریایی با کاربردهای مختلف در مناطق این استان شناسایی شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی الحاق شناورها و سازه‌های دریایی با هدف ارتقاء سطح ایمنی و تسریع در امر خدمات‌رسانی همچنین معرفی سایت‌های جدید گردشگری به مسافران، اعطای تسهیلات برای خرید و نوسازی شناورهای مسافری با بهره‌گیری از دانش متخصصان ایرانی که در غایت امر اشتغال پایدار ساحل نشینان و بومیان منطقه را به همراه خواهد داشت از مهمترین اولویت‌های کاری سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی به اسکله‌های که سال گذشته در اماکن گردشگری استان هرمزگان نصب شده اشاره‌ای کرد و گفت: این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بالا بردن ضریب ایمنی و تسریع در امر خدمات رسانی باعث شد تا مسافران با اطمینان خاطر و اقبال بیشتری در ایام نوروز تجربه سفرهای دریایی را در برنامه عیدانه خود بگنجانند، از این رو جانمایی۱۰ فروند اسکله جدید دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، بازدید از سایتهای گردشگری کندالو، شیب دراز، جزیره هنگام و بنادر مسافری و حمل خودرو در پهل و لافت از دیگر برنامه‌های بازدید اولین روز از سفر " محمد رضا اله یار" به استان هرمزگان بود.

گفتنی است، بازدید از زیر ساختهای گردشگری و ظرفیت های در حال احداث بنادر شرق هرمزگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی در دومین روز از سفر  به پایتخت مسافرتهای دریایی ایران زمین است.

نظر شما