شناسهٔ خبر: 51428 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

راه‌آهن آستارا بازارهای جدیدی ایجاد می‌کند

قطار فرماندار بندر آستارا با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان گفت: راه آهن آستارا - آستارا ظرفیت تازه ای در حوزه تجارت منطقه ایجاد کرده و متناسب با آن، بازارهای جدیدی در این شهرستان ایجاد می شود.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یونس رنجکش عصر  افزود: ایجاد بازارهای جدید، مشاغل را توسعه خواهد داد و بازاریان آستارا باید با ارائه طرح و ایده در شکل گیری داد و ستدهای نو همکاری کنند.

وی اضافه کرد: حمل و نقل کالا در خط ریلی آستارا-آستارا رونق گرفته و این طرح ملی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

رنجکش اظهار کرد: واردات و صادرات کالاها از طریق خط ریلی آستارا تاثیر زیادی بر اقتصاد منطقه خواهد گذاشت و بازاریان باید در حمایت از تولیدات ملی همکاری کنند. 

به گزارش ایرنا با سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو، فاز نخست پروژه ریلی اتصال شهر آستارای ایران به شهر آستارای جمهوری آذربایجان، فردا (هفتم اسفندماه) افتتاح می شود.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۱۳۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و سال گذشته با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران فعال خواهد شد. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

نظر شما