شناسهٔ خبر: 51488 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیزدهمین روز از طرح نوروزی ۹۷ صورت گرفت:

رشد ۱۱.۳۲ درصدی ترافیک در جاده های خراسان جنوبی

ترافيك جاده ارتباطی ایلام - مهران و پایانه مرزی مهران از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در ۵۲ دستگاه تردد شمار خراسان جنوبی ۱۱.۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، مهدی گرجی با اعلام اینکه  از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در ۵۲ دستگاه تردد شمار استان ۱۱.۳۲ درصد افزایش داشته است، گفت: از جابجایی ۹۳۳۴ مسافر در قالب ۲۶۳ سفر توسط ۵۶۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیزدهمین روز از سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی  با اشاره به آخرین وضعیت حمل ‌و نقل مسافر از طریق جاده‌های استان از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی، اظهار داشت: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۹۷ از مورخ ۲۳ اسفند لغایت ۱۵ فروردین‌ سال جاری به مدت ۲۲ روز خواهد بود.

وی، تصریح کرد در طرح سفرهای نوروزی ۹۷ حدود ۲۴۵دستگاه اتوبوس، ۱۱۲ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰۴ دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شده که حدود۱۶۵۳ راننده در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

وی، عنوان کرد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان در روز دوازدهم سفرهای نوروزی جمعاً ۱۸۷۲۶۹ دستگاه خودرو تردد داشته که از این تعداد سهم خودروهاي سنگين ۳۳۳۵۳ دستگاه و به طور ميانگين ۱۸ درصد و تعداد ۱۵۳۹۱۶ دستگاه سواري معادل ۸۲ درصد از كل تردد در محورهاي استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، بیان کرد: نتايج تجزيه و تحليل آمار فوق الذكر نشان از سرعت های غیر مجاز ثبت شده به میزان ۲۳.۸۵ درصد در وسایل نقلیه است.

گرجی، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین میانگین سرعت تردد ثبت شده در محورهاي استان ۸۵.۹ کیلومتر بر ساعت بوده و محور مود - بیرجند (۷۹۳۵ تردد) بيشترين ميزان تردد را به خود اختصاص داده است.

نظر شما