شناسهٔ خبر: 51494 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خبر داد؛

ارزیابی طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروزی رودخانه‌های اروند و کارون/ ارایه توصیه‌های ایمنی به مالکان و خدمه شناورها

بندر خرمشهر معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پس از گذشت چند روز از آغاز طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در رودخانه‌های اروند و کارون این طرح مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی اظهار کرد: ستاد تسهیل سفرهای دریایی و گردشگری نوروزی بندرخرمشهر برای انجام ارزیابی و بازنگری طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروزی رودخانه‌های اروند و کارون نشست‌های متعدد مشترکی با فعالان و مجریان گشت های دریایی در این دو رودخانه برگزار کرد.

وی با بیان اینکه شناورهای تفریحی مجددا مورد کنترل و بازرسی قرار گرفت افزود: توصیه های لازم نیز برای انجام سفرها و گشت‌های دریایی ایمن به مالکان و خدمه شناورها ارائه شد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: همچنین مسیرهای تردد مجددا بررسی و علایم هشدار دهنده بیشتری به منظور افزایش سطح ایمنی مسیرهای تردد شناورها در نقاط حساس نصب شد.

فراهانی گفت: در نهایت این طرح به منظور افزایش سطح ایمنی شناورها و مسیرهای تردد که نقش بسزایی در حفظ جان و سلامتی سرنشینان شناورهای تفریحی در پی خواهد داشت، مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفت و از امروز طرح جدید به اجرا در می آید.

به گفته وی طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندرخرمشهر به صورت رسمی از ۲۵ اسفند ۹۶ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: قایق های جستجو و نجات این بندر از آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون اقدام به گشت های منظم دریایی کرده اند و خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه‌ای در این دو رودخانه گزارش نشده است.

نظر شما