شناسهٔ خبر: 51499 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رتبه تصادفات جاده‌ای اردبیل ۲۶ پله کاهش یافت

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۱۰ سال گذشته رتبه تصادفات جاده‌ای  استان با کاهش ۲۶ پله‌ای مواجه بوده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیــــل،علی رحمتی با اشاره اینکه در سال ۸۷ رتبه تصادفات جاده‌ای این استان ۲۹ بود و وضعیت مطلوبی نداشتیم افزود: با تلاش تمامی دستگاه‌های ذی‌دخل، اطلاع‌رسانی به مردم و همکاری رسانه‌ها این رتبه به سه کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در دو سال اخیر نیز تعداد متوفیان تصادفات از ۱۴۵ نفر در سال ۹۵ به ۱۲۱ نفر در سال ۹۶ رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه در تعطیلات نوروزی نیز با وضعیت مطلوبی مواجه هستیم که علاوه بر ایمن‌سازی جاده‌ها و شناسایی نقاط حادثه‌خیز، اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی نقش کلیدی در کاهش تصادفات داشته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف شهری و روستایی، ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها و مهم‌تر از همه همکاری و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان در سطح جاده‌ها توانسته رتبه تصادفات را کاهش دهد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت:در  وضعیت فعلی کاهش تصادفات به مراتب سخت‌تر شده و با این وجود کاهش تصادفات و دو رقمی کردن تعداد متوفیان را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

نظر شما