شناسهٔ خبر: 51529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محورهای گردشگری خرم‌آباد برای مسافران نوروزی ايمن و هموار شد

پروژه های چهارخطه لرستان مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد، گفت: محورهای مواصلاتی شهرستان خرم‌آباد و مسيرهای گردشگری برای رفاه مسافران نوروزی و بازديدكنندگان ايمن و به‌روزرسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، مرتضی شيروانی مدير راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد با اعلام اين خبر گفت: در راستای برنامه‌ها و مصوبات ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان خرم‌آباد در ماه‌های پايانی سال ۹۶ اقدامات گسترده‌ای فراتر از وظايف و اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد براي تسهيل در عبور و مرور مسافران نوروزي و كاهش سوانح رانندگی صورت گرفته است.

وي افزود: بنا به تاكيد استاندار لرستان، مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و پيگيري فرماندار شهرستان خرم‌آباد، پروژه ساماندهی ورودی جنوبی مركز استان به‌عنوان يكي از مهم‌ترين اولويت‌ها در دستور كار قرار گرفت و تاكنون ۸۰درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

شيرواني گفت: از ديگر اولويت‌های سفرهای نوروزی، ايمنی و به‌روزرسانی محورهای اصلی و گردشگری است كه در اين زمينه عمليات لكه‌گيری و اجرای روكش آسفالت در مسيرهای گردشگري خرم‌آباد(آبستان) -آبشار بيشه به ميزان يكهزار و ۲۰۰ تن، محور خرم‌آباد-بيرانشهر ۸۰۰تن، بزرگراه خرم‌آباد-بروجرد يكهزار و ۹۰۰تن، خرم‌آباد-پلدختر دو هزار و ۲۰۰تن، كمربندی جنوبی خرم‌آباد دو هزار و ۳۰۰تن و خرم‌آباد-كوهدشت در قالب ۴ اكيپ پخش و لكه‌گيری آسفالت انجام گرفت.

وی گفت: همچنين علاوه بر پاكسازي شانه راه به طول ۱۸۰كيلومتر، عمليات شانه‌زني، كانال‌زني و ريزش‌برداري به حجم ۶۰هزار مترمكعب و خط كشی به طول ۱۸۵كيلومتر در محورهای خرم‌آباد به آبشارهای بيشه و نوژيان نيز در طول ۱۲۰كيلومتر اجرايی شده است.

مدير راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد از شست و شوی ۸هزار عدد تابلو و علائم عمودی در محورهای شهرستان خرم‌آباد خبر داد و اظهار كرد: نصب يكهزار و ۵۰۰عدد تابلو، تعويض ۳كيلومتر گاردريل، نصب ۲كيلومتر نيوجرسی، نخاله‌برداری در مبادي ورودی شهرها و پاكسازي آنها به ميزان ۱۲۰هزار مترمكعب، تعمير و به‌روزرسانی روشنايی در طول ۶۰كيلومتر از راه‌های شهرستان، نصب ۶۰عدد بنر با شعارهای ايمني و خوش‌آمدگويی به مسافران نوروزی و آشكارسازی نقاط پرتصادف تنها بخشي از عملكرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد برای تسهيل سفرهای نوروزی است كه منجر به كاهش محسوس تلفات جاده‌ای نسبت به ايام نوروز سال قبل شده است.

وي گفت: در ايام سفرهای نوروزي ۴۰نيروي راهدار در قالب ۴ اكيپ ثابت و ۴ اكيپ سيار در راهدارخانه‌ها و نقاط پرتصادف به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی و پذيرايی از مسافران نوروزی هستند.

نظر شما